@vaskalapos (21685):
A lényeg: olyan információhalmaz, ami alapján egy új entitás létre tud jönni.
Letre tud jonni (maga) vagy letre lehet hozni?
Mindkettő. Attól függ, hogy az általános elméletet melyik speciális esetre alkalmazod éppen.
Örökítés: az előbbi információhalmaz lemásolása.
OK
Itt bukik a peldad, mert a technikai dolgok nem masoljak a sajat maguk letrehozasahoz szukseges informaciot.
"1, az entitások tulajdonságaikat az utódaikra örökítik"
Az auto nem adja at a tervrajzat a kovetkezo autonak.
Entitás alatt ne egy konkrét kézzelfogható egyedet érts. Ha egy konkrét szériát értesz egy entitás alatt, akkor annak bizony van tervrajza, és a következő szériába is bekerül a tervrajz jelentős része.
Viszont egy konkrét autógyár egy konkrét típusának két egymás utáni szériájában már nem csak látszatra van hasonlóság, hanem a korábbi széria legyártásához szükséges információkból jelentős mennyiséget felhasználtak az új szériához.
Ez az örökítés lényege: az információ átadása a következő generációknak.
Itt is baj van. Mikortol szamit egy auto uj generacionak?
A ma gyartott autok a tegnap gyartott autok utadai?
Vagy a tavalyi autoknak az autodai az idei autok?
Lényegtelen mikor gyártották. Az a lényeg, hogy a tervrajza, ami alapján legyártották, mikor készült, és hogy a korábbi szériához képest tartalmaz-e módosításokat. Le lehet gyártani Ford T-modellt ma is, ha megvannak a tervrajzai, de ez nem jelenti azt, hogy a tavaly tervezett és legyártott fordok utódja lenne.
Szaporodás alatt az örökítőanyag lemásolását, és másolás közben megváltozását értem. Ja igen, az is fontos, hogy ebből a lemásolt, és megváltozott örökítőanyagból új entitás jöjjön létre,
Tehat a tervrajz megvaltoztatasa a szaporodas, felteve, hogy keszitenek egy peldanyt a megvaltoztatott tervrajz alapjan.
A valtoztatas nelkuli masolas nem szaporodas?
A 100%-ig megegyező kópia nem szaporodás, az csak arra jó, hogy minden gyártósornak legyen egy példánya, ami alapján dolgozhat.
Ha elkészül egy új tervrajz, de mondjuk a számítógépes előzetes szimuláció azt mutatja, hogy nem érdemes legyártani, az a halálos mutáció analógiája.
Ahhoz, hogy az egyik entitást egy másik közvetlen utódjának tekintsek, az kell, hogy az eredeti örökítőanyag jelentős részét változatlan formában tartalmazza az utód.
Ez bukta. Az auto egyaltalan nem tartalmazza a tervrajzat (orokitoanyagat).
Entitás alatt ne egy konkrét kézzelfogható egyedet érts. Ha egy konkrét szériát értesz egy entitás alatt, akkor annak bizony van tervrajza, és a következő szériába is bekerül a tervrajz jelentős része.
És általában nem az alapoktól szokták kezdeni az új szériák tervezését, tehát megvan az az örökítőanyag, tény, hogy nincs ott minden autó kesztyűtartójában, de az autók szaporodási mechanizmusa miatt erre nincs is szükség.
Lapozz vissza a korábbi hozzászólásodban a vicces képekhez. Az egész jól illusztrálja, hogy mire
nem gondolok, amikor evolúcióról, szaporodásról, és hasonlókról beszélek autókkal kapcsolatban.