**MODERÁLVA** Az erő nagysága távolság függő ezt még a buták is tudják.
Ezt csak a buták tudják!
Akik már a magyar nyelvvel kicsit megbarátkoztak, azok úgy mondanák,
távolságfüggő. Bár igazuk aligha lenne, de egy értelmes mondatot képesek lennének fabrikálni.
Ez egy nyomorék troll. Én már kezdem elveszteni a hitem abban, hogy komolyan gondolja egy szavát is annak, amit mond, s nem szándékosan eszkábál hajmeresztőbbnél hajmeresztőbb baromságokat, csakhogy belehelyezkedjen abba a vágyott szerepbe, hogy ő egy tanár, aki valamit jobban tud és elmagyarázza a diákoknak. Folyamatosan erről szól a retorikája. Amikor ide csöppentem, ez tűnt fel legelőször, már akkor is azon ment a birkózás, hogy ő tudja jobban, nem más. A konkrét téma mellékes is.
Ez egyfajta lelki deformáció, melynek lehet oka a fordított helyzetben egykoron lezajlott erős frusztráció. Magyarázott neki a tanár, de nem értette, és ennek ellenére mindig a tanárnak volt igaza. Ezt a fajta kiszolgáltatott, alsóbbrendűnek megélt szerepet eleveníti fel kényszeredetten, csak mintegy revánsot véve, ezúttal a másik oldalra helyezkedve.
Az már csak egy következmény, hogy mivel hiteles tudományos ismeretei hiányoznak ahhoz, hogy egy stabil lábakon álló fölényes pedagógust formázzon; kénytelen ő maga tudományt "teremteni". Az így létrejövő gézoo világa tehát csak annyiban hasonlít egy valós tudományos világfelfogásra, hogy mindkettőt lehet rossz tanár módjára a "diákok" leiskolázására, megszégyenítésére használni. Attól tartok, őbenne ez a drive munkál, mind a munícióul szolgáló téveszmék kidolgozásakor, mind azoknak a tények és magyarázó szónak ellentmondó, kérlelhetetlen, belátást nem ismerő képviseletekor. Nem megismerni akar, nem megérteni, és még csak nem is ismertetni, hanem érezni azt, hogy ő jobban tud, s hiába kínlódnak vele, meg nem érthetik. Ez az ő egykori szerepe, ezt kellett kiállnia, és ezt próbálja most másokra osztani.
Feltehetőleg ezzel magyarázható az is, amikor eleinte csak elengedi a füle mellett a rápirító érveket, de tartósan képviselve az ellenvéleményt, szilárd, kongruens rendszerrel szembesítve, el tud jutni oda, hogy kiszűri az ilyen "lehetetlen diákokat". Két ok indítja erre: egyrészt az ilyen lehetetlen, akadékoskodó diák lejáratására tett kísérletei roppant fáradtságosak, másrészt, ami valószínűleg sokkal komolyabb ok: azzal szembesítik a kitartó diákok, hogy ő is lehetett volna ilyen! Ő is tudott volna elég rátermett és értelmes lenni ahhoz, hogy a frusztrációját okozó tanár ellen érdemben fellépjen. Vagyis duplán vereség számára, amikor így felborítják a szerepét.
Ám ahogy Hannibal Lecter sem mondott le a művészi gyilkolás iránti vonzalmáról, bármennyi börtönbüntetés során sem, úgy gézoo sem fog pszichiáter segítsége nélkül megváltozni. Ha valami stabil pont, az az ő fórumokon betöltött "tanári" szerepvállalása, ami volt, van és lesz.[/moder]
Fórumszabályzat 16.