@vaskalapos (16265): Az ero nem erdekes abban, hogy inerciarendszer vagy sem, a sebesseg allandosaga vagy valtozasa az ami megkulonbozteti az inerciarendszert a nem olyantol.
Nos, az erőhatás alatt állónak a sebessége változik. Ezért lényeges az erőhatás léte.
"
Ami az igazan erdekes a kiserletben, hogy elvileg mindegy kene legyen, hogy a repulo megy a foldhoz kepest, vagy a fold megy a repulohoz kepest." Ez így van. Minketten a másik óráját látják lassultnak.
"A problema az, hogy amikor a repulo 1000km/h sebesseggel elrepul egy foldon allo ora mellett, akkor azt nem tudja pontosan leolvasni, es viszont, a foldi megfigyelo sem latja elesen, tisztan a repuloben levo orat." Jajj dehogynem. Erről szól a levezetett gamma arány. Nem csak látják, de pontosan regisztrálják a gamma arányú mutató óra állás különbségeket.
"Nem tudod osszehasonlitani a tavaszi orat az oszihez." Már hogyne tudnánk? megmérünk tavasszal is, ősszel is egy olyan valaminek az idejét amire a mi sebesség-irány játékunk nem hat.
A különbözet a mi sebesség változásunk eredménye .. azaz a gyorsulás különbözet. És nem a tehetetlenségi, azaz inerciális sebesség.
"HA így lenne, akkor nem lenne különbség a keletre, ill. nyugatra repülő órák járása között a földihez viszonyítva." Ez nem igaz. Egyfelől a mérés nem nevezhető tudományos pontosságúnak.
Másrészt nem csak a Föld mozog a Nap gravitációs mezejében, hanem a repülő is.
Azaz v=30 000 ±460 ±(1100/3,6=305) sebességgel mozog a repülő a Nap gravitációs mezejéhez relatívan.
Ezzel a rel doppler okozta gravitációs idődilatáció g
Nap*gyök(c+v)/(c-v)) értékkel számolandó!
Azaz évszak, napszak és kelet-nyugat irány együttes eredménye:
"Azt hiszem, itt az bonyolitja a helyzetet, hogy a foldfelszinen levo ora nem egyenesvonalu egyenletes mozgast vegez, hanem folyamatosan valtozik a sebessege (annak az iranya). Mint ahogyan a repülő sebessége..
"Az egyik iranyu repulo sebessege hozzaadodik, a masik kivonodik, azaz az egyik repulo sebessegenek iranya gyorsabban valtozik, a masike lassabban." De csak a naphoz viszonyított rendszerben..
Egyébként a g arányok:
Föld Nap Hold
r 6372797 149 587 443 663 384400000
m 5,9742E+24 1,99E+30 7,35E+22
g 9,818022217 0,005932951 0,0000332
(k 6,67428E-11)
Amiből következően a hatás a föld gravitációs mezejéhez relatív mozgás következtében:
g'=g*gyök((c+v)/(c-v))=1,000001017*9,818022217= 9,818032199 azaz 0,0001017% növekedése
gravitáció hatásában pedig 9,98166E-06 m/s
2
A naphoz viszonyított esetben 0,00084200% a változás, de ezzel csak 4,99552E-08 m/s
2
Vagyis kb 200-szor nagyobb a földi gravitáció megváltozása 305 m/s hatására, mint a nap gravitációjának
a keringés/évszak/föld forgás/kelet/nyugat irányok hatására.
Ennek ellenére mind együttesen, (még a hold gravitációját is beleértve) okozzák az órák, a folymatok sebességeinek változását.
Azaz a mérési eredmények 16-24 órás repülő út alatt 273 ns nagyságrendű max és -60 ns különbözete pedig:
16*3600=57600 000 000 000 ns idejében a 273 ns aránya: 0,000 000 000 473 958 % messze-messze elmarad
a sebességek okozta változások arányától.
Ezzel már önmagában azt is kérdésessé teszik, hogy mi a fenét mértek azon a repülőn, a "csomagként feladott" cezium beam-ek segítségével? Mert hogy nem a relativitás okozta változásokat az a számokból egyértelműen látszik.