környezetbarátabb járgányok
környezetbarátabb járgányok
pl itt egy dokumentumfilm:
http://www.moovie.cc/online-filmek/a-jo ... nline-2011
elektromos autóból is van egy csomó már a piacon, de fura hogy nem látni nagyon egyet sem az utszán... összeszedtem itt néhányat :
http://www.freeweb.hu/sokazagyva/viewto ... =241&t=193
http://www.moovie.cc/online-filmek/a-jo ... nline-2011
elektromos autóból is van egy csomó már a piacon, de fura hogy nem látni nagyon egyet sem az utszán... összeszedtem itt néhányat :
http://www.freeweb.hu/sokazagyva/viewto ... =241&t=193
0 x
környezetbarátabb járgányok
@Robi366 (34321): Annyira nem fura, de azért látni. Főleg hibrideket. Drága az előállításuk, az akkumulátorok elektromos tárolókapacitása kicsi, ja és nem tudsz gyorsan tölteni aksit...
0 x
-
- Hozzászólások: 4606
- Csatlakozott: 2009.12.09. 17:51
környezetbarátabb járgányok
@Robi366 (34321):
Mennyibe kerul egy elektromos auto (hasonlitsd ossze a hasonlo kapacitasu benzines vagy dizeles autoval)?
Mekkora a hatotavolsaga, milyen messzire (es hova) tudsz vele eljutni mondjuk egy het alatt, ha figyelembe veszeld a toltoallomasok helyeit es a feltolteshez szukseges idoket. Hasonlits ossze ugyanezt agy benzines/dizel vagy hibrid autoval.
Meg mindig "fura hogy nem látni nagyon egyet sem az utszán"?
Te miert nem vettel egyet sem eddig?
Mennyibe kerul egy elektromos auto (hasonlitsd ossze a hasonlo kapacitasu benzines vagy dizeles autoval)?
Mekkora a hatotavolsaga, milyen messzire (es hova) tudsz vele eljutni mondjuk egy het alatt, ha figyelembe veszeld a toltoallomasok helyeit es a feltolteshez szukseges idoket. Hasonlits ossze ugyanezt agy benzines/dizel vagy hibrid autoval.
Meg mindig "fura hogy nem látni nagyon egyet sem az utszán"?
Te miert nem vettel egyet sem eddig?
0 x
környezetbarátabb járgányok
@Gábor (34379):
A benzin uzemu es akkumulatorral kombinalt autoknal tudtommal nem kell aksi toltest csinalni. Az akkumulatorok tobbnyire a fekezesnel toltonek, javitsatok ki, ha nem igy van. Meg igy is csak annyira tudtak csak a benzin szuksegletet lecsokkenteni, mint odahaza egy takarekosabb 1.4-es Opel Astraet. 40-44 merfold/gallon a Prius autopalyas fogyasztasa. Ez olyan 5.3-5.9 l/100 km. Es mit fognak csinalni az aksikkal?
A benzin uzemu es akkumulatorral kombinalt autoknal tudtommal nem kell aksi toltest csinalni. Az akkumulatorok tobbnyire a fekezesnel toltonek, javitsatok ki, ha nem igy van. Meg igy is csak annyira tudtak csak a benzin szuksegletet lecsokkenteni, mint odahaza egy takarekosabb 1.4-es Opel Astraet. 40-44 merfold/gallon a Prius autopalyas fogyasztasa. Ez olyan 5.3-5.9 l/100 km. Es mit fognak csinalni az aksikkal?
0 x
környezetbarátabb járgányok
csak halandzsáztok még mielőtt ténylegesen is utánanéznétek bárminek is
elektromos bicajoknak már eléggé felkapott a forgalmuk, persze ezek se olcsók, de hát a tisztaságnak ára van.
Magyar gyártmányú járgány:
# REVA L-ion: 120 km-es hatótávolság!
# 80 millió km tapasztalat
# Alap fogyasztói ár: 3.600.000 Ft (13.375 EUR)
# VillanyLízing: akár 1.000.000 Ft kezdő-részlettel is megkapható!
# egy tankolás kb 600 HUF,
# Fogyasztás: 5 Ft/km.
(míg a benzines kb 20ft/km 5 literes átlagfogyasztással számolva, tiéd mennyit zabál?)
forrás : http://villanyverda.hu/home.html
további adatok (REVA L-ion) :
Maximális sebesség : 80 km/h
Gyorsulás 0 - 60 km/h : 13 mp
Töltési idő : 4 óra 100%
Fogyasztás : 90 Wh/km
Akkumulátor élettartama : 3+ év*
Teljes kapacítás megörzése : 1.500+ ciklus
Jármű garancia : 2 év
Akkumulátor garancia : 2 év
Alapár : 12.800 EUR + ÁFA
* A Litium VasFoszfát akkumulátorok várható élettartalma jóval 3 év felett van, az 1.500 töltési ciklus városi használatnál akár 10 év is lehet, de ennek tesztelésére még nem volt lehetőség, tekintettel ezen akkumulátor típus hétköznapi, jármű használatban még nem tölthetett el ennyi időt. A gyári teszteléseken 200.000 km feletti élettartamot rögzítettek - 1 év alatt.
Vezess tiszta lelkiismerettel!
Nincs Légszennyezés
Nincs Zaj
Nincs Füst
Budapesten a nyári hónapokban több rendezvényen is jelen lesz a REVA (pl. Construma, Széchenyi Futam) melyekről hírlevelünkben tájékoztatjuk a kedves érdeklődőket. Tesztvezetésre továbbra is online lehet regisztrálni itt.
Jelenleg értékesítés, szerződéskötés a debreceni székhelyünkön történik. Az országos értékesítési hálózat kiépítés alatt van.
COMTEX GREEN Elektromos Járműtechnikai Zrt.
4028 Debrecen, Jánosi u. 11-15.
elektromos bicajoknak már eléggé felkapott a forgalmuk, persze ezek se olcsók, de hát a tisztaságnak ára van.
Magyar gyártmányú járgány:
# REVA L-ion: 120 km-es hatótávolság!
# 80 millió km tapasztalat
# Alap fogyasztói ár: 3.600.000 Ft (13.375 EUR)
# VillanyLízing: akár 1.000.000 Ft kezdő-részlettel is megkapható!
# egy tankolás kb 600 HUF,
# Fogyasztás: 5 Ft/km.
(míg a benzines kb 20ft/km 5 literes átlagfogyasztással számolva, tiéd mennyit zabál?)
forrás : http://villanyverda.hu/home.html
további adatok (REVA L-ion) :
Maximális sebesség : 80 km/h
Gyorsulás 0 - 60 km/h : 13 mp
Töltési idő : 4 óra 100%
Fogyasztás : 90 Wh/km
Akkumulátor élettartama : 3+ év*
Teljes kapacítás megörzése : 1.500+ ciklus
Jármű garancia : 2 év
Akkumulátor garancia : 2 év
Alapár : 12.800 EUR + ÁFA
* A Litium VasFoszfát akkumulátorok várható élettartalma jóval 3 év felett van, az 1.500 töltési ciklus városi használatnál akár 10 év is lehet, de ennek tesztelésére még nem volt lehetőség, tekintettel ezen akkumulátor típus hétköznapi, jármű használatban még nem tölthetett el ennyi időt. A gyári teszteléseken 200.000 km feletti élettartamot rögzítettek - 1 év alatt.
Vezess tiszta lelkiismerettel!
Nincs Légszennyezés
Nincs Zaj
Nincs Füst
Budapesten a nyári hónapokban több rendezvényen is jelen lesz a REVA (pl. Construma, Széchenyi Futam) melyekről hírlevelünkben tájékoztatjuk a kedves érdeklődőket. Tesztvezetésre továbbra is online lehet regisztrálni itt.
Jelenleg értékesítés, szerződéskötés a debreceni székhelyünkön történik. Az országos értékesítési hálózat kiépítés alatt van.
COMTEX GREEN Elektromos Járműtechnikai Zrt.
4028 Debrecen, Jánosi u. 11-15.
0 x
-
- Hozzászólások: 4606
- Csatlakozott: 2009.12.09. 17:51
környezetbarátabb járgányok
@Robi366 (34542): Epp azt irod te is amit en kiemeltem:
A hatotavolsaga 80 (vagy 120)km, utana 4 oran keresztul tolteni kell. Sot:
Mondjuk a Budapest Szeged utvonal mennyi ido alatt teheto meg vele? Kecskemeten megallsz par orara, es keresel egy konnektort?
Csak annak eri meg, aki kizarolag varoson belul, munkaba jarashoz hasznalja, akinek varoson kivuli utakra van masik autoja, es akinek zart garazsa van, ahol feltoltheti... egy lakotelepen a parkoloban el tudod kepzelni a feltolteset?
Mennyibe kerul egy elektromos auto (hasonlitsd ossze a hasonlo kapacitasu benzines vagy dizeles autoval)?
Ugye ez kb 10 000 E-nel kezdodik ez az arkategoria a Toyota Yaris, Nissan Versa ara... hasonlitsd oket ossze. Utazasi kenyelem, teherbiras stb...
Tenyleg nem erted, miert nem terjedt el, vagy csak reklamozni szeretned?
A hatotavolsaga 80 (vagy 120)km, utana 4 oran keresztul tolteni kell. Sot:
.Egy töltéssel 80 km-t lehet vezetni. Az autóhoz természetesen egy hosszabbító is jár.
A teljes töltés mindössze 8 óra alatt történik meg, de már 2,5 óra alatt 80%-osra töltődik az akkumulátor
Mondjuk a Budapest Szeged utvonal mennyi ido alatt teheto meg vele? Kecskemeten megallsz par orara, es keresel egy konnektort?
Csak annak eri meg, aki kizarolag varoson belul, munkaba jarashoz hasznalja, akinek varoson kivuli utakra van masik autoja, es akinek zart garazsa van, ahol feltoltheti... egy lakotelepen a parkoloban el tudod kepzelni a feltolteset?
Mennyibe kerul egy elektromos auto (hasonlitsd ossze a hasonlo kapacitasu benzines vagy dizeles autoval)?
Ugye ez kb 10 000 E-nel kezdodik ez az arkategoria a Toyota Yaris, Nissan Versa ara... hasonlitsd oket ossze. Utazasi kenyelem, teherbiras stb...
Tenyleg nem erted, miert nem terjedt el, vagy csak reklamozni szeretned?
0 x
-
- Hozzászólások: 4606
- Csatlakozott: 2009.12.09. 17:51
környezetbarátabb járgányok
@Robi366 (34542):
Visszakerdezek.
Szerinted miert nem terjed el jobban? (mert ugye tenykent fogadhatjuk el, hogy nem elterjedt)
Megengedsz egy maganjellegu kerdest? Neked van egy ilyened?
Visszakerdezek.
Szerinted miert nem terjed el jobban? (mert ugye tenykent fogadhatjuk el, hogy nem elterjedt)
Megengedsz egy maganjellegu kerdest? Neked van egy ilyened?
0 x
- sötétvödör
- Hozzászólások: 1422
- Csatlakozott: 2011.08.11. 20:56
- Tartózkodási hely: Death Star
-
- Hozzászólások: 4606
- Csatlakozott: 2009.12.09. 17:51
- sötétvödör
- Hozzászólások: 1422
- Csatlakozott: 2011.08.11. 20:56
- Tartózkodási hely: Death Star
-
- Hozzászólások: 4606
- Csatlakozott: 2009.12.09. 17:51
környezetbarátabb járgányok
@sötétvödör (34550):
E csak egy autot tartok... es nem vagyok meggyozodve arrol, hogy ha masodik autonak vennek egy ilyen elektromosat, az valoban kornyezetbarat cselekedet lenne-e.
Mivel tavolabbra is autozok, neha a versenyhajomat vagy a kajakot is viszem a kocsi tetejen, onmagaban a kis elektromos auto nem eleg nekem.
Ugy ertem ennek az eloallitasa is kornyzeti terhelest jelent, kulonos tekintettel az akkumulatorok eloallitasara es cserejere.
Azutan az anyagiak.
Mannyi ido alatt takaritanek meg ezzel a kisautoval annyit a benzinen, amennyibe kerul?
Kb 15 000 dollar a kis elektromos auto ara, ezert ma itt 4500 gallon benzint vasarolhatok.
A benzines autom ennyi benzinnel 180 ezer kilometert megy.
Mivel a kis elektromos autot csak varoson belul hasznalhatom, ez 19 evnyi varoson beluli kozlekedesre eleg...
Tehat a mai adatokkal szamolva a kisauto hasznalata 19 ev utan lenne versenykepes szamomra, ha addig nem kene semmi egyebet rakolteni.
Ezert nem terjedt el.
E csak egy autot tartok... es nem vagyok meggyozodve arrol, hogy ha masodik autonak vennek egy ilyen elektromosat, az valoban kornyezetbarat cselekedet lenne-e.
Mivel tavolabbra is autozok, neha a versenyhajomat vagy a kajakot is viszem a kocsi tetejen, onmagaban a kis elektromos auto nem eleg nekem.
Ugy ertem ennek az eloallitasa is kornyzeti terhelest jelent, kulonos tekintettel az akkumulatorok eloallitasara es cserejere.
Azutan az anyagiak.
Mannyi ido alatt takaritanek meg ezzel a kisautoval annyit a benzinen, amennyibe kerul?
Kb 15 000 dollar a kis elektromos auto ara, ezert ma itt 4500 gallon benzint vasarolhatok.
A benzines autom ennyi benzinnel 180 ezer kilometert megy.
Mivel a kis elektromos autot csak varoson belul hasznalhatom, ez 19 evnyi varoson beluli kozlekedesre eleg...
Tehat a mai adatokkal szamolva a kisauto hasznalata 19 ev utan lenne versenykepes szamomra, ha addig nem kene semmi egyebet rakolteni.
Ezert nem terjedt el.
0 x
- sötétvödör
- Hozzászólások: 1422
- Csatlakozott: 2011.08.11. 20:56
- Tartózkodási hely: Death Star
környezetbarátabb járgányok
@lorenz (34553):
Nem,csak ahova elakarok menni oda gyalog megyek,távolabbra meg tömegközlekedéssel.
Ez jóval környezetbarátabb,mint bármilyen autó,legyen elektromos vagy benzines.
Vaskalapos:
Értem az érvelésed,de minden amit megalkotunk valamilyen módon károsítja a környezetet,csak az a kérdés mennyire.
Ez az autó jó megoldás lehetne a városban,pont a zéró emisszió miatt (különösen most ebben a szmoghelyzetben),de az is tény,hogy az előállítás és a meghajtás áttételesen is,de károsítja a környezetet.
De az biztos,hogy a benzines,gázolajos autók hegemóniáját már nem lehet tovább fenntartani.
Amit mondasz arra lenne jó alternatíva a hidrogéncellás vagy egyéb megújuló energiaforrással működő jármű.
Sajnos még sok időnek kell eltelnie mire a büdös benzinfalókat kiirtjuk az utakról.
Nem,csak ahova elakarok menni oda gyalog megyek,távolabbra meg tömegközlekedéssel.
Ez jóval környezetbarátabb,mint bármilyen autó,legyen elektromos vagy benzines.
Vaskalapos:
Értem az érvelésed,de minden amit megalkotunk valamilyen módon károsítja a környezetet,csak az a kérdés mennyire.
Ez az autó jó megoldás lehetne a városban,pont a zéró emisszió miatt (különösen most ebben a szmoghelyzetben),de az is tény,hogy az előállítás és a meghajtás áttételesen is,de károsítja a környezetet.
De az biztos,hogy a benzines,gázolajos autók hegemóniáját már nem lehet tovább fenntartani.
Amit mondasz arra lenne jó alternatíva a hidrogéncellás vagy egyéb megújuló energiaforrással működő jármű.
Sajnos még sok időnek kell eltelnie mire a büdös benzinfalókat kiirtjuk az utakról.
0 x
környezetbarátabb járgányok
@sötétvödör (34623): Én bio energiát használok .. Közelre gyalog, távolabbra kerékpárt.., még távolabbra pedig nem megyek.. Ha mennék, akkor talán falevélből készült pellettel hajtott erőműből vagy napenergiából származó, elektromos energiával mennék.
Bár ami igaz, az igaz.. Az alkohollal hajtott autók környezetbarát hajtása ártalmas hatással lenne a kocsmai árakra nézve..
Bár ami igaz, az igaz.. Az alkohollal hajtott autók környezetbarát hajtása ártalmas hatással lenne a kocsmai árakra nézve..
0 x
környezetbarátabb járgányok
@Robi366 (34542): Tehát azt mondod, hogy a megengedett ? 20? 30 ? 50? 80? km/h sebességgel..
Töltsünk el 200 000 km-t motoron..
Nos, jó.. Egy átlagos autós évente 10-30 000 km-t tesz meg..
vagyis 7-20 év alatt "tekeri le" , a szuper 200 000 km-t
azaz évente 300*500=150 000 Ft az energia költsége.. persze a mai árakon.. ami mint tudjuk pár évente duplázódik.. azaz a futamidő alatt legalább kétszer, vagyis helyből az egy éves átlag 300 000 Ft..
ehhez jön átlagban 400 000 Ft ..évente..a rezsi.. és kétévente az akku ? 100 000 Ft..
ha jól számolok, akkor a futamidő alatt évi átlagban a költség 3/4 milla..
Na és persze az elektromos energia sem "tiszta".. az akkuk gyártása és semlegesítése meg főleg nem az..
Tehát összesen van egy kisebb autó árában egy nyáron meleg, télen hideg moci.. ami többet iszik mint ha autót itatnék alkohollal.. Százszor környezet szennyezőbb..
Azaz kicsit sem környezet barát..
Vagy talán elrettentésül írtad?
Töltsünk el 200 000 km-t motoron..
Nos, jó.. Egy átlagos autós évente 10-30 000 km-t tesz meg..
vagyis 7-20 év alatt "tekeri le" , a szuper 200 000 km-t
azaz évente 300*500=150 000 Ft az energia költsége.. persze a mai árakon.. ami mint tudjuk pár évente duplázódik.. azaz a futamidő alatt legalább kétszer, vagyis helyből az egy éves átlag 300 000 Ft..
ehhez jön átlagban 400 000 Ft ..évente..a rezsi.. és kétévente az akku ? 100 000 Ft..
ha jól számolok, akkor a futamidő alatt évi átlagban a költség 3/4 milla..
Na és persze az elektromos energia sem "tiszta".. az akkuk gyártása és semlegesítése meg főleg nem az..
Tehát összesen van egy kisebb autó árában egy nyáron meleg, télen hideg moci.. ami többet iszik mint ha autót itatnék alkohollal.. Százszor környezet szennyezőbb..
Azaz kicsit sem környezet barát..
Vagy talán elrettentésül írtad?
0 x
környezetbarátabb járgányok
@sötétvödör (34623):
És a "hegemónia" megtöréséhez még az is kell, hogy az elektromos autók ára elérhető legyen, jó lefedettségű-elérhető töltőhálózat legyen és az államnak lehetőleg ne jusson eszébe az áramot jövedéki adóval terhelni...
Az üzemeltetése is, mert az áramot valahol meg kell termelni, aminek nagy része nem tiszta energia. Bizonyos szempontból persze jobb, ha az erőműben koncentráltan jelenik meg, de akkor is van szennyezés.Ez az autó jó megoldás lehetne a városban,pont a zéró emisszió miatt (különösen most ebben a szmoghelyzetben),de az is tény,hogy az előállítás és a meghajtás áttételesen is,de károsítja a környezetet.
Mondj egy biztonságosan használható anyagot, ami biztosítja azt az energiasűrűséget és gyors utántölthetőséget, mint a fosszilis üzemanyagok.De az biztos,hogy a benzines,gázolajos autók hegemóniáját már nem lehet tovább fenntartani.
És a "hegemónia" megtöréséhez még az is kell, hogy az elektromos autók ára elérhető legyen, jó lefedettségű-elérhető töltőhálózat legyen és az államnak lehetőleg ne jusson eszébe az áramot jövedéki adóval terhelni...
Szépen hangzik,csak évtizednyi fejlesztés hiányzik még ezekhez.Amit mondasz arra lenne jó alternatíva a hidrogéncellás vagy egyéb megújuló energiaforrással működő jármű.
Attól tartok az utakon jelenleg a legbüdösebbek a sufni-alternatív hajtások, gázolaj és használt sütőolaj keverékkel...Sajnos még sok időnek kell eltelnie mire a büdös benzinfalókat kiirtjuk az utakról.
0 x
- sötétvödör
- Hozzászólások: 1422
- Csatlakozott: 2011.08.11. 20:56
- Tartózkodási hely: Death Star
környezetbarátabb járgányok
@Caspi (34731):
Igen,sajnos én sem látom (és más sem),hogy a mi életünkben bármi is változni fog.
Jó alternatíva ? Volt egy energiaforrás amit az emberek több évszázadig használtak: a ló
Igen,sajnos én sem látom (és más sem),hogy a mi életünkben bármi is változni fog.
Jó alternatíva ? Volt egy energiaforrás amit az emberek több évszázadig használtak: a ló
0 x
környezetbarátabb járgányok
.
A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára solarboat 2013.04.22. 19:50-kor.
0 x
- sötétvödör
- Hozzászólások: 1422
- Csatlakozott: 2011.08.11. 20:56
- Tartózkodási hely: Death Star
környezetbarátabb járgányok
Azon gondolkozom, hogy a biodízel mennyivel környezetbarátabb mint a fosszílis tüzelőanyagok illetve milyen a hatásfoka?
0 x
-
- Hozzászólások: 4606
- Csatlakozott: 2009.12.09. 17:51
környezetbarátabb járgányok
@Robur (34883): Gondolom annyival, hogy evrol evre ujra eloallithato, korforgasban van szen.
0 x
környezetbarátabb járgányok
@Robur (34883):
Fatty acid methyl ester, vagy röviden FAME néven lehet utánakeresni, sajnos elég széttartó tulajdonságú anyagcsoportról van szó aminek a tulajdonságai erősen függnek a kiindulási anyagoktól. A kémiában nem vagyok otthon igazán, de jellemző hátrányai a vegyészek szerint, hogy oxigén és/vagy hő (100 °C felett) jelenléte mellett gyorsan degradálódik, illetve a bidegradáció is szóba jöhet ezeknél az anyagoknál.
További hátrány, hogy egyelőre jellemzően élelmiszer alapanyagokból állítják elő, vagyis a fosszilis üzemanyagok teljes kiváltására jelenleg nem alkalmas. Azért sem, mert jelentősen magasabb az előállítási költsége a kőolaj alapú üzemanyagoknál, cserébe egyelőre tiszta formáján kisebb az adótartalom, ezért olcsóbb a végfelhasználónak. (Az adóztatási szokásokat ismerve valószínűleg csak addig, ameddig kevesen használják)
http://www.biodiesel.org/
Fatty acid methyl ester, vagy röviden FAME néven lehet utánakeresni, sajnos elég széttartó tulajdonságú anyagcsoportról van szó aminek a tulajdonságai erősen függnek a kiindulási anyagoktól. A kémiában nem vagyok otthon igazán, de jellemző hátrányai a vegyészek szerint, hogy oxigén és/vagy hő (100 °C felett) jelenléte mellett gyorsan degradálódik, illetve a bidegradáció is szóba jöhet ezeknél az anyagoknál.
További hátrány, hogy egyelőre jellemzően élelmiszer alapanyagokból állítják elő, vagyis a fosszilis üzemanyagok teljes kiváltására jelenleg nem alkalmas. Azért sem, mert jelentősen magasabb az előállítási költsége a kőolaj alapú üzemanyagoknál, cserébe egyelőre tiszta formáján kisebb az adótartalom, ezért olcsóbb a végfelhasználónak. (Az adóztatási szokásokat ismerve valószínűleg csak addig, ameddig kevesen használják)
http://www.biodiesel.org/
0 x
környezetbarátabb járgányok
Érdekes mert például egyes állítások szerint környezetszennyezőbb mint a kőolaj:
http://vilag.transindex.ro/?hir=7680
Tehát környezetvédelmi szempontból egy sokkal rosszabb húzás ha igaz a fenti állítás.
Mások meg mást állítanak:
http://www.zoldauto.info/a-kozlekedes-k ... ti-hatasai
http://www.citroen.hu/kornyezetvedelem/ ... emanyagok/
Szóval számomra nem egyértelmű a helyzet. Jelenleg drága és nem biztos, hogy jobb mint a kőolaj.
http://vilag.transindex.ro/?hir=7680
Tehát környezetvédelmi szempontból egy sokkal rosszabb húzás ha igaz a fenti állítás.
Mások meg mást állítanak:
http://www.zoldauto.info/a-kozlekedes-k ... ti-hatasai
http://www.citroen.hu/kornyezetvedelem/ ... emanyagok/
Szóval számomra nem egyértelmű a helyzet. Jelenleg drága és nem biztos, hogy jobb mint a kőolaj.
0 x
környezetbarátabb járgányok
@Robur (34960):
"Because a gallon of ethanol contains less energy when burned than a gallon of gasoline, ethanol yields lower fuel economy than gasoline. But the lifecycle emissions of the ethanol – from seed to tailpipe, depend upon how the ethanol is made, and what it is made out of. The best ethanol can have lower lifecycle global warming pollution than gasoline. But the worst ethanol can significantly increase lifecycle global warming pollution compared to gasoline.
Accurate lifecycle emissions accounting requires that all of the energy and inputs associated with growing, producing, delivering, and using any biofuel are tracked, including emissions associated with changes in land use. Most analyses conducted before 2008 indicate that corn ethanol delivers a 10 to 20 percent reduction in global warming emissions over its lifecycle compared with gasoline, but these analyses did not include land use changes. The reduction is modest because corn production requires a significant amount of fossil fuel inputs for farm operations, processing and distilling, and fertilizer production (generally natural gas). Fertilizers used for corn production also generate a substantial amount of nitrous oxide, a potent global warming pollutant, as unused fertilizer breaks down in the field. In addition, many corn ethanol production facilities operate on natural gas; if new production facilities use coal instead, the emission benefits of corn ethanol could be reduced or eliminated.
Several new studies have focused on the contribution of land use changes to lifecycle global warming pollution. If land is converted from forest to cropland, there can be a significant increase in global warming pollution. Recent estimates suggest that the emissions from these changes in land use may be huge and could dramatically shift the balance of risks and rewards for some kinds of ethanol. For example, when lifecycle analysis of corn ethanol includes land use changes caused by using corn for ethanol rather than food or animal feed, the lifecycle emissions can end up as high as gasoline or potentially much higher (see the UCS Land Use Fact Sheet for more details).
Cellulosic ethanol can reduce lifecycle global warming emissions by as much as 80 to 90 percent compared with gasoline. Cellulosic materials require less fertilizer to grow and require less land in order to produce an equivalent amount of fuel. Additionally, the non-fermentable parts of the plant can be used as combustible fuel in place of fossil fuels. However, if cellulosic ethanol is made from crops that compete with food crops for land, indirect changes in land use can reduce or eliminate the benefits of cellulosic ethanol. In order for cellulosic ethanol to achieve its potential, we need to make good choices about how and where the cellulosic materials are grown. "
Tipikus példája, hogy miért nem jó megbízni a másodkézből származó információkban. Attól tartok, hogy a fordítás során a szükségesnél jobban egyszerűsítettek és így némileg más jelentést kapott az eredeti szöveg: http://www.ucsusa.org/clean_vehicles/te ... hanol.htmlÉrdekes mert például egyes állítások szerint környezetszennyezőbb mint a kőolaj:
http://vilag.transindex.ro/?hir=7680
"Because a gallon of ethanol contains less energy when burned than a gallon of gasoline, ethanol yields lower fuel economy than gasoline. But the lifecycle emissions of the ethanol – from seed to tailpipe, depend upon how the ethanol is made, and what it is made out of. The best ethanol can have lower lifecycle global warming pollution than gasoline. But the worst ethanol can significantly increase lifecycle global warming pollution compared to gasoline.
Accurate lifecycle emissions accounting requires that all of the energy and inputs associated with growing, producing, delivering, and using any biofuel are tracked, including emissions associated with changes in land use. Most analyses conducted before 2008 indicate that corn ethanol delivers a 10 to 20 percent reduction in global warming emissions over its lifecycle compared with gasoline, but these analyses did not include land use changes. The reduction is modest because corn production requires a significant amount of fossil fuel inputs for farm operations, processing and distilling, and fertilizer production (generally natural gas). Fertilizers used for corn production also generate a substantial amount of nitrous oxide, a potent global warming pollutant, as unused fertilizer breaks down in the field. In addition, many corn ethanol production facilities operate on natural gas; if new production facilities use coal instead, the emission benefits of corn ethanol could be reduced or eliminated.
Several new studies have focused on the contribution of land use changes to lifecycle global warming pollution. If land is converted from forest to cropland, there can be a significant increase in global warming pollution. Recent estimates suggest that the emissions from these changes in land use may be huge and could dramatically shift the balance of risks and rewards for some kinds of ethanol. For example, when lifecycle analysis of corn ethanol includes land use changes caused by using corn for ethanol rather than food or animal feed, the lifecycle emissions can end up as high as gasoline or potentially much higher (see the UCS Land Use Fact Sheet for more details).
Cellulosic ethanol can reduce lifecycle global warming emissions by as much as 80 to 90 percent compared with gasoline. Cellulosic materials require less fertilizer to grow and require less land in order to produce an equivalent amount of fuel. Additionally, the non-fermentable parts of the plant can be used as combustible fuel in place of fossil fuels. However, if cellulosic ethanol is made from crops that compete with food crops for land, indirect changes in land use can reduce or eliminate the benefits of cellulosic ethanol. In order for cellulosic ethanol to achieve its potential, we need to make good choices about how and where the cellulosic materials are grown. "
0 x
-
- Hozzászólások: 4606
- Csatlakozott: 2009.12.09. 17:51
környezetbarátabb járgányok
@Caspi (34973): Ez az etanolrol szol, nem a biodizelrol.
Egeszen mas.
Egeszen mas.
0 x
környezetbarátabb járgányok
Szerintetek egy mennyire kamu?:
http://www.hhogas.at/?id_lang=6&gclid=C ... 3wod-iu1eg
http://www.hhogas.at/?id_lang=6&gclid=C ... 3wod-iu1eg
0 x
- mimindannyian
- *
- Hozzászólások: 7917
- Csatlakozott: 2011.04.23. 16:20
- Tartózkodási hely: Szoboszló
környezetbarátabb járgányok
@mimindannyian (50853):
Igaz.
Közben találtam én is linkeket:
http://totalcar.hu/magazin/technika/201 ... unk_benne/
http://totalcar.hu/magazin/technika/201 ... ant_almok/
Igaz.
Közben találtam én is linkeket:
http://totalcar.hu/magazin/technika/201 ... unk_benne/
http://totalcar.hu/magazin/technika/201 ... ant_almok/
0 x
-
- Hozzászólások: 2081
- Csatlakozott: 2009.12.11. 17:47
környezetbarátabb járgányok
@Robur (50888):
Néhány egyszerű gondolat:
- A hidrogén elégetésével energiát (hőt) termelni a lehető legkörnyezetbarátabb. (Tiszta vízgőzt "termel".)
- Nagyon nagy az energiasűrűsége. (Több, mint kétszerese a benzinének.)
- A természetben szabadon nem fordul elő.
- Vízbontással lehet előállítani.
- A vízbontáshoz energia kell. (Ugyanannyi, mint az elégetéskor keletkező, plusz a veszteségek.
Tehát tisztán energetikailag egy közbeiktatott, veszteségekkel terhelt tárolási módszer. Az alapenergia termelést (és annak környezeti és gazdaságossági vonatkozásait,) nem oldja meg. Egyéb okokból , pl. a nagy energiasűrűség miatt pont a közlekedésben hasznosabb energiatároló lehet, mint az akkumulátorok, vagy a lendkerék, ill. helyileg (városokban) fontos lehet, hogy nem bocsát ki káros anyagokat, mint a szerves alapú üzemanyagok.
Egy érdekes hozzászólás az általad beidézett oldalról:
Néhány egyszerű gondolat:
- A hidrogén elégetésével energiát (hőt) termelni a lehető legkörnyezetbarátabb. (Tiszta vízgőzt "termel".)
- Nagyon nagy az energiasűrűsége. (Több, mint kétszerese a benzinének.)
- A természetben szabadon nem fordul elő.
- Vízbontással lehet előállítani.
- A vízbontáshoz energia kell. (Ugyanannyi, mint az elégetéskor keletkező, plusz a veszteségek.
Tehát tisztán energetikailag egy közbeiktatott, veszteségekkel terhelt tárolási módszer. Az alapenergia termelést (és annak környezeti és gazdaságossági vonatkozásait,) nem oldja meg. Egyéb okokból , pl. a nagy energiasűrűség miatt pont a közlekedésben hasznosabb energiatároló lehet, mint az akkumulátorok, vagy a lendkerék, ill. helyileg (városokban) fontos lehet, hogy nem bocsát ki káros anyagokat, mint a szerves alapú üzemanyagok.
Egy érdekes hozzászólás az általad beidézett oldalról:
A modern motorokban igen komolyan optimalizaljak az egest, a hutest, az aramlast, a surlodasi vesztesegeket. Minden minimalis javulasra ugranak, ha azt rentabilisan meg lehet valositani. Az egesz folyamat ugy van belove, hogy a fogyasztas, a teljesitmeny, a kibocsajtas es az elettartam egy kezelheto es kedvezo egyensuly menten mozogjon....
...Az, hogy az autogyarakban a kalibralt meropadokon motorok garmadat tesztelik igen szigoruan kontrollalt korulmenyek kozott nem szamit. Az, hogy a fejlesztesek igen gyakran magukban foglaljak a fogyasztascsokkentest szinten nem szamit. Viszont jonnek az elmeletek, hogy a mernokok erdekeltek a fogyasztas magasan tartasaban es az olajiparral konspiralnak. Valamint slendrian munkat vegeznek es majd "Pityu ba" (kitalalt szemely) a sufniban megpatkolja a vacak hatasfokot par tiz szazalekkal, ha mar a hulye gyarto nem vegezte el a hazifeladatot rendesen.
Az kulon szomoru, hogy erre komoly lehuzoipar epul, akik a naiv amatoroket igazi verszivo modjara lehuzzak hangzatos hazugsagokkal. Az is szomoru, hogy ha valaki ez ellen ervel akkor ovodas modjara befogjak a fuluket a "hivök" es kiabalva elfutnak, hogy ne is halljak meg az eretnek tanokat.
0 x
környezetbarátabb járgányok
@Popula(c)tion (50952):
OFF
/OFF Elnézést!
Ilyenkor nekem mindig az jut eszembe, hogy a víz, vagyis a vízgőz sokszorta nagyobb üvegházhatású gáz mint a Co2. Egy 80 év Co2 kibocsátás után mindenki átállna a hidrogénre, az vajon az mennyire lenne környezetbarát?
/OFF Elnézést!
OFF
/OFF Elnézést!
OFFOFF
- A hidrogén elégetésével energiát (hőt) termelni a lehető legkörnyezetbarátabb. (Tiszta vízgőzt "termel".)
/OFF Elnézést!
Ilyenkor nekem mindig az jut eszembe, hogy a víz, vagyis a vízgőz sokszorta nagyobb üvegházhatású gáz mint a Co2. Egy 80 év Co2 kibocsátás után mindenki átállna a hidrogénre, az vajon az mennyire lenne környezetbarát?
/OFF Elnézést!
0 x
-
- Hozzászólások: 2081
- Csatlakozott: 2009.12.11. 17:47
környezetbarátabb járgányok
@Gábor (50962):
Nem, nem. Ugyanazt a vizet kapod vissza, amit előzőleg elbontottál, szemben a fosszilis szénhidrogének elégetéséből származó vízgőzzel.
Nem, nem. Ugyanazt a vizet kapod vissza, amit előzőleg elbontottál, szemben a fosszilis szénhidrogének elégetéséből származó vízgőzzel.
0 x
környezetbarátabb járgányok
@Popula(c)tion (50966):
Nem a mennyiség, a halmazállapot... Több vízgőzt eregetnénk így, mint amennyi természetesen párologna. Nem?
Nem a mennyiség, a halmazállapot... Több vízgőzt eregetnénk így, mint amennyi természetesen párologna. Nem?
0 x
-
- Hozzászólások: 2081
- Csatlakozott: 2009.12.11. 17:47
- mimindannyian
- *
- Hozzászólások: 7917
- Csatlakozott: 2011.04.23. 16:20
- Tartózkodási hely: Szoboszló
környezetbarátabb járgányok
@Popula(c)tion (50971): Ez most egy érv volt? Van az a felhőmennyiség, ami megborítaná az éghajlatot.
0 x
-
- Hozzászólások: 2081
- Csatlakozott: 2009.12.11. 17:47
környezetbarátabb járgányok
@mimindannyian (50980):
Te elolvastad miről van szó? NEM termelődik hidrogénnel semmilyen plusz energia, csak az elbontott vizet és a bontáshoz használt energiát kapod vissza.
Te elolvastad miről van szó? NEM termelődik hidrogénnel semmilyen plusz energia, csak az elbontott vizet és a bontáshoz használt energiát kapod vissza.
0 x
- mimindannyian
- *
- Hozzászólások: 7917
- Csatlakozott: 2011.04.23. 16:20
- Tartózkodási hely: Szoboszló
környezetbarátabb járgányok
@Popula(c)tion (50984): Miről beszélsz? Hol állítottam, hogy bármiféle plusz energia termelődne. Te mondtad, hogy "felhőt képeznénk". Erre reagáltam, hogy egy nyakló nélküli felhőképzés alighanem mellékhatásokkal is járna.
0 x
-
- Hozzászólások: 2081
- Csatlakozott: 2009.12.11. 17:47
környezetbarátabb járgányok
@mimindannyian (50986):
Ugyanaz a vízmennyiség vesz részt a körforgásban, mint eddig, sőt az éppen tartalékolt mennyiség még inkább hiányozhatna...(Az ennek megfelelő mennyiségű "feleslegben" elbontott oxigén meg feldúsítaná a levegőt.)
A felhőképzés kérdőjellel, viccből volt felvetve. A jujuj, jajaj sz.ted komoly?
Ugyanaz a vízmennyiség vesz részt a körforgásban, mint eddig, sőt az éppen tartalékolt mennyiség még inkább hiányozhatna...(Az ennek megfelelő mennyiségű "feleslegben" elbontott oxigén meg feldúsítaná a levegőt.)
A felhőképzés kérdőjellel, viccből volt felvetve. A jujuj, jajaj sz.ted komoly?
0 x
- mimindannyian
- *
- Hozzászólások: 7917
- Csatlakozott: 2011.04.23. 16:20
- Tartózkodási hely: Szoboszló
környezetbarátabb járgányok
@Popula(c)tion (50989):
Pont ez az. Az óceánokból hiányozna, helyette meg telepufognád vele a légkört. Az lenne a meglepő, ha ennek semmi hatása nem lenne a klímára.Ugyanaz a vízmennyiség vesz részt a körforgásban, mint eddig, sőt az éppen tartalékolt mennyiség még inkább hiányozhatna...
0 x
környezetbarátabb járgányok
@Popula(c)tion (50952):
Mondjuk hallottam olyat(Nem tudom igaz-e), hogy rosszul beállított autó esetén javíthat valamit a hatásfokon.
Mondjuk hallottam olyat(Nem tudom igaz-e), hogy rosszul beállított autó esetén javíthat valamit a hatásfokon.
0 x
-
- Hozzászólások: 2081
- Csatlakozott: 2009.12.11. 17:47
-
- Hozzászólások: 2081
- Csatlakozott: 2009.12.11. 17:47
környezetbarátabb járgányok
@mimindannyian (50992):
Mivel csak átmenetileg tárolod az energiát, amit valahol elő is kell állítani, ez nyilván nem tengernyi mennyiséget jelent, ezért a víz körforgásába nem avatkozol bele még tizedannyira se, mint manapság pl. az öntözéssel. Mondjuk összevetve egy ma is létező, duzzasztott folyami víztározóban felhalmozott helyzeti energiával, az ugyanakkora mennyiségű vizet elbontva nyert hidrogénben tárolt kémiai energia a sokszorosa...
Az óceánokból hiányozna, helyette meg telepufognád vele a légkört.
Mivel csak átmenetileg tárolod az energiát, amit valahol elő is kell állítani, ez nyilván nem tengernyi mennyiséget jelent, ezért a víz körforgásába nem avatkozol bele még tizedannyira se, mint manapság pl. az öntözéssel. Mondjuk összevetve egy ma is létező, duzzasztott folyami víztározóban felhalmozott helyzeti energiával, az ugyanakkora mennyiségű vizet elbontva nyert hidrogénben tárolt kémiai energia a sokszorosa...
0 x
környezetbarátabb járgányok
Emberek, nem felhő - vízgőz! Talán nézzétek meg a páratartalom címszót a wikin aztán lehet okoskodni... Komolyan mint az óvodában, egyik hülyeséget beszél a másik folytatja.
0 x
- mimindannyian
- *
- Hozzászólások: 7917
- Csatlakozott: 2011.04.23. 16:20
- Tartózkodási hely: Szoboszló
környezetbarátabb járgányok
@Gábor (51013): És jön a frusztrált pedagógus, aki a naplóval veri a diák fejét.
0 x
környezetbarátabb járgányok
@Gábor (51013):
Mindenesetre amit allitanak azzal egyetertek. A viz korforgasa az 10^(nagyon sok) kg/ nap (valaki nezzen mar utana, biztos megbecsultek ezt mar). Ha ehhez mi meg hozzateszunk egy nagyon kis reszt, semmi nem fog tortenni. Csodalkoznek ha a teljes kozlekedes hidrogen parakeszitese tobb lenne mint ennek 0.001%-a.
Meg azt is figyelembe vehetjuk, hogy a fosszilis uzemanyag egetese is egy csomo vizparat is szabadit fel, amit raadasul nem a meglevo vizbol parologtatunk hanem uj vizet keszitunk.
Mindenesetre amit allitanak azzal egyetertek. A viz korforgasa az 10^(nagyon sok) kg/ nap (valaki nezzen mar utana, biztos megbecsultek ezt mar). Ha ehhez mi meg hozzateszunk egy nagyon kis reszt, semmi nem fog tortenni. Csodalkoznek ha a teljes kozlekedes hidrogen parakeszitese tobb lenne mint ennek 0.001%-a.
Meg azt is figyelembe vehetjuk, hogy a fosszilis uzemanyag egetese is egy csomo vizparat is szabadit fel, amit raadasul nem a meglevo vizbol parologtatunk hanem uj vizet keszitunk.
0 x
környezetbarátabb járgányok
@alagi (51023):
Mondom, ha mind átállnák hidrogénre. Nem pár autó gurulna az úton. A víz nagyságderekkel nagyobb üvegházhatású gáz, sokkal kevesebb is befűthet nekünk, hát még ha minden erőmű, autó azzal menne. De benne vagyok egy kis számításba... Mennyi vízgőzt kellene kibocsátani évente, hogy annak üvegházhatása legyen?
Mondom, ha mind átállnák hidrogénre. Nem pár autó gurulna az úton. A víz nagyságderekkel nagyobb üvegházhatású gáz, sokkal kevesebb is befűthet nekünk, hát még ha minden erőmű, autó azzal menne. De benne vagyok egy kis számításba... Mennyi vízgőzt kellene kibocsátani évente, hogy annak üvegházhatása legyen?
0 x
-
- Hozzászólások: 2081
- Csatlakozott: 2009.12.11. 17:47
környezetbarátabb járgányok
@Gábor (51024):
Te elolvastad ezt:
viewtopic.php?p=50952#p50952
és megértetted?
Te elolvastad ezt:
viewtopic.php?p=50952#p50952
és megértetted?
Én is mondom.Mondom, ha mind átállnák hidrogénre.Nem pár autó gurulna az úton.
Éppen ezért nem értem, hogy a jelenlegi sok milliárd tonna/év szénhidrogén tüzelés miatt nem aggódsz, aminek hidrogéntartalma (ami évmilliók óta elzárt, most pár száz év alatt a légkörbe juttatott) plusz vízzé ég el, de az eddig is víz formában lévő hidrogén tárolása, majd újra vízzé való égetése aggodalommal tölt el. Hogy van ez?A víz nagyságderekkel nagyobb üvegházhatású gáz, sokkal kevesebb is befűthet nekünk,...
Én nem beszéltem erőműről, de azzal u.a. a helyzet. Alap energiatermelés nem lehetséges hidrogénnel, hacsak nem találsz belőle valahol eldugva néhány milliárd köbmétert. Ha meg vízbontásból származik, akkor a víz körforgásba az átmenetileg használt mennyiségek észrevétlenül belesimulhatnak....hát még ha minden erőmű...
Na ez a kérdés nagyon jó, pont a mostani szénhidrogén tüzelésre vonatkoztatva. Hajrá, én szurkolok Neked, számold csak ki!Mennyi vízgőzt kellene kibocsátani évente, hogy annak üvegházhatása legyen?
A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára Popula(c)tion 2012.07.16. 19:43-kor.
0 x
környezetbarátabb járgányok
@Popula(c)tion (51034):
Megértettem, offban írtam. Nem a témához tartozik. Mondjuk de, aggódom. És? Változik valamit attól az írásom tartalma, vagy amit te írtál? Az aggódásom irreleváns a téma szempontjából. Nem szükséges, már sokan kiszámolták előttem, én megtaláltam a neten, gondolom neked is menni fog.
Megértettem, offban írtam. Nem a témához tartozik. Mondjuk de, aggódom. És? Változik valamit attól az írásom tartalma, vagy amit te írtál? Az aggódásom irreleváns a téma szempontjából. Nem szükséges, már sokan kiszámolták előttem, én megtaláltam a neten, gondolom neked is menni fog.
0 x
-
- Hozzászólások: 2081
- Csatlakozott: 2009.12.11. 17:47
környezetbarátabb járgányok
@Gábor (51036):
A vízkörforgásért pont nem aggódom. (Mondjuk, DE! A Golf áramlat leállása igen nagy gebasz lenne...Odafönn Nálatok meg pláne... )
A vízkörforgásért pont nem aggódom. (Mondjuk, DE! A Golf áramlat leállása igen nagy gebasz lenne...Odafönn Nálatok meg pláne... )
0 x
környezetbarátabb járgányok
@Gábor (51024):
En is arra gondoltam, hogy minden hidrogennel megy.
Na akkor elvegezem a hazifeledatod is:
evente 5 * 10^17 kg viz parolog el.
http://en.wikipedia.org/wiki/Precipitat ... orology%29
Naponta 30 * 10^6 hordo olajat banyaszunk. Nagyvonalu vagyok, mind a kozlekedeshez szamolom.
http://en.wikipedia.org/wiki/Peak_oil
Ez naponta 6 * 10^6 m^3, azaz 6 * 10^9 kg (itt is nagyvonalu vagyok).
ez evente 2 * 10^12 kg.
A hidorgen fajlagosan (a keletkezo viz sulyara szamolva) tobb energiat ad mint a benzin, de nagyvonalu vagyok.
Azaz az amugy is elparolgo viz kevesebb mint szazezred reszet parologtatja el a kozlekedes egy nagyon nagyvonalu becslessel is, ha minden hidrogennel megy.
En is arra gondoltam, hogy minden hidrogennel megy.
Na akkor elvegezem a hazifeledatod is:
evente 5 * 10^17 kg viz parolog el.
http://en.wikipedia.org/wiki/Precipitat ... orology%29
Naponta 30 * 10^6 hordo olajat banyaszunk. Nagyvonalu vagyok, mind a kozlekedeshez szamolom.
http://en.wikipedia.org/wiki/Peak_oil
Ez naponta 6 * 10^6 m^3, azaz 6 * 10^9 kg (itt is nagyvonalu vagyok).
ez evente 2 * 10^12 kg.
A hidorgen fajlagosan (a keletkezo viz sulyara szamolva) tobb energiat ad mint a benzin, de nagyvonalu vagyok.
Azaz az amugy is elparolgo viz kevesebb mint szazezred reszet parologtatja el a kozlekedes egy nagyon nagyvonalu becslessel is, ha minden hidrogennel megy.
0 x