Krokodil Dundee írta:Hozzászólás forrása Viszont abban az irányban adott kisebb fogyasztás mellett nagyobb fordulatot és teljesítményt, amikor az ellensúly lefelé haladt a gravitációs erő irányában ω szögsebességgel, miközben a munkavégzés üteme is lökött a főtengelyen egy Δω szögsebességet.
Újabb hülyeség. Bármilyen a motor henger elrendezése, a forgattyús tengelyen lévő ellensúly egyszer lefelé, egyszer felfelé mozog, s mint mondottam, nem energiatárolás a szerepe, hanem a dugattyú kiegyensúlyozása. Energiatárolásra lendkereket alkalmaznak.
Gyorsan forgó alkatrészeknél, mint egy belsőégésű motor főtengelye jelentős lesz a perdületnyomaték. Ez egy vektor, amelynek a térbeli helyzete megszabja, hogy hol kell a motorblokkot lehetőleg rugalmasan alátámasztani. Csak ebből a szempontból számít, hogy melyik irányba forog üzemszerűen a motor főtengelye.

Nyisd fel egy szgk, motorházát! Járjon a motor, figyeld a motorblokkot, majd hirtelen emeld meg a fordulatszámot. Az egész motor elcsavarodik, megbillen!

Ha nem érted, tanulmányozd ez egy légcsavaros helikopter kormányzását!

Az újra reklámozott "deszkamodell" egy kupac kutyaszar, semmire sem jó. Roppant primitív a dörzshajtás kivitelezése is, ezért van az, hogy egyik irányba kisebb, a másik irányba nagyobb nyomatékot tud átvinni. Látszik, hogy fel - le mozog a dörzskerék. Normális esetben csak a csapreakciók lennének mások.
Végül a holtponti gyújtású kétütemű motorodhoz: Csak a hülye alkalmaz és tervez ilyen motort. Mindkét forgásirányban irányban működhet optimális előgyújtással akár mechanikus, akár elektronikus megszakítószerkezettel. A mechanikus megszakítónál egyszerűen meg lehet oldani, hogy a kívánt forgásiránynak megfelelő helyzetbe át lehessen állítani indítás előtt. Roppant primitív módja ez a kimenő hajtás forgásirány váltásának.

Járj inkább templomba. Ott szokás tátott szájjal hinni.