High End Audio

Örökmozgók, 100% feletti hatásfok
Gézoo
Hozzászólások: 3979

High End Audio (38892)

HozzászólásSzerző: Gézoo » 2012.01.19. 12:24

@csang0421 (38885): Hohóóóó.. A teremben lévő minden tárgy ill. élőlény.. lényeg az, hogy hang visszaverő alak és felület, meghatározza azt a hullámképet ami a fülünkben létrejön.

(Nem véletlenül tágasak és hangelnyelővel burkoltak a stúdiók. Hogy a bent lévők okozta hullámfrontok hatása minél kevesebb részaránnyal adódjon a felvételhez.)

Avatar
csang0421
Hozzászólások: 112

High End Audio (38900)

HozzászólásSzerző: csang0421 » 2012.01.19. 16:51

@Gézoo (38892):
Meggyőztél, bár nem magyon kellett, mert eddig majdnem 100 %-ban egyetértettem veled

Avatar
csang0421
Hozzászólások: 112

High End Audio (38901)

HozzászólásSzerző: csang0421 » 2012.01.19. 16:54

@mimindannyian (38527):
Valamikor a hetvenes évek elején részt vettem egy pár kvadró bemutatón, de nem győzött meg annyira, hogy érdekeljen. Sosem tudtam megmagyarázni, hogy miért, de most sem érdekel a „házimozizás”. Most utánaolvastam egy kicsit, hátha találok magyarázatot rá, miért hagy hidegen (sőt kifejezetten idegesít néha ) a sokcsatornás hang. Több barátom is vett már ilyen cuccot, van közöttük sokmilliós is (Lexikon), de ha bármelyikőjük zenét akar hallgatni, átvált kétcsatornás rendszerre. Csak a filmeknél kapcsolnak turbó módra.
A kvadróról egy pár mondat (szerintem ezért sem terjedt el): a sztereóval szinte egy időben kezdték fejleszteni, de nem jutottak dűlőútra, hogy milyen technikai kivitelű legyen.
Legegyszerűbbnek a diszkrét átvitel tűnt, mert ott van 4 hangforrás(mikrofon) 4 csatorna, 4 hangszóró. Nagy hátránya a vevőoldali nagy költség.
Vevőoldalon jóval olcsóbbak a mátrix rendszerek ( 4-3-4 vagy 4-2-4) ami ugye vesztességgel
jár, mert az eredeti jelet át kell alakítani 2 vagy 3 csatornásra, majd vissza.
Az átalakítás alapját adó egyenletrendszereket nevezik mátrix eljárásoknak, amin megint lehet vitatkozni, hogy milyen legyen (Scheibert-féle, Sansui Qs, BBC H-matrix,stb), ugyanis az egyik használ fázistolókat, a másik nem, egyiknek kevesebb az amplitudó és fázishibája, vagy jobb az áthallási mutatója vagy a jel zaj viszonya…stb.
A kvadro kimúlásában (szerintem) a hangjel kavargatásában elkövetett bűnei is szerepet játszhattak, hiszen a fázistolással alaposan el lehet rontani a zene terét.
Magyarországon még egy szakemberekből álló egyesület is létrejött annak idején a probléma tanulmányozására (Híradástechnikai Tudományos Egyesület Kvadrofon Munkabizottsága) néven. Sőt, ha jól emlékszem, az Orion gyár mérnökeinek világszabadalma is volt a témakörben.
Találtam egy szakirodalomból egy idézetet, amit szó szerint közzéteszek, hogy éreztessem a bonyolultságát a mátrixnak.
„Egy mátrix-kvadrofon átvitel matematikailag mint a kódoló és a dekódoló mátrix szorzata írható le. Az átviteli út elején lévő bemenőjelek az út végén megjelenő jelekkel akkor és csak akkor lehetnek azonosan egyenlők, ha a teljes átvitel mátrixa, tehát a kódoló és a dekódoló mátrix szorzata egységmátrix. Ennek feltétele az, hogy a kódoló mátrix négyzetes és invertálható legyen, valamint a dekódoló mátrix a kódoló inverze legyen”
Mindez leírható egy pár négyszintes egyenlettel is.
Ennyit a kvadróról. A „kétfüles” megjegyzésedhez a következőkben válaszolok.

Avatar
csang0421
Hozzászólások: 112

High End Audio (38902)

HozzászólásSzerző: csang0421 » 2012.01.19. 16:55

@mimindannyian (38527):
Azt írtad, nehogy azzal kezdjem, hogy az embernek két füle van.
Sajnos ezzel kell kezdenem, mert ez a fő probléma. Egy állat térhallását sokat javítja, hogy a fülei jól mozgathatóak, persze a nyúl nem zenét hallgat vele, hanem a róka neszét.
Volt már kísérlet levágott fülű emberrel(gondolom emberrablásból szabadult) és arra jutottak a kísérletezők, hogy az irányhallás nem sokat változott, a spektrumérzékenység sem,
az elől-hátul érzékelés már nehezebb volt neki és elveszett a fülkagylók hangerősítő szerepe is.
A szakirodalom leírja, hogy a hátulról hallás elég problémás dolog. Eredendően az ember csak azt tudja megállapítani, hogy a 2 fülétől egyenlő távolságba lévő pontok halmazától milyen szögben érkezik egy hang. Azt, hogy fentről, lentről, vagy hátulról érkezik a hang, azt tapasztalati úton tudja megmondani. Kísérletek tapasztalata, hogy az ember, ha egy számára teljesen ismeretlen hangot hall, először egy kis ideig forgatja a fejét, hogy megállapítsa pontosan a hang irányát. Minél többet hallja ezt a hangot, annál jobban megtanulja ennek a sprektrumát és így tudja érzékelni, hogy a hang hátulról jöhet.
A lent-fent hallás is hasonlóan tanulható meg, azzal különbséggel, hogy a földfelületről visszaverődő hangokat is érzékeljük és ezt is hozzá kell tanulni.
Talán ezért van az, hogy engem idegesít a „házimozi” rendszer. Ahányszor a hátam mögül hangokat hallottam, reflex-szerűen odafordultam.
A zenerendszerek általában azt feltételezik, hogy egy ember egy adott helyről hallgatja.
Az 5.1 és 7.1 stb. rendszerek viszont a mozizás világából indulnak ki. Sok ember ül nagy területen és mindenkinek minden információt hallania kell. Monónál nincs probléma, mindenki hall mindent bárhol ül.
Ha ez sztereó lenne, akkor ha nem pont középen ül valaki, előfordulhat, hogy a vásznon beszélő másik oldalon szólal meg, mint ahol látszik, ezért kitalálták a center sugárzót, ahonnan az összes beszéd jön.
A sorrund rendszerek azért jöttek létre, hogy a bárhol ülő néző az ellenfázisos effektekből adódó, oldalról jövő hangokat is tudja élvezni, amit kitettek 1-1 hangszóróra, de ez már egy külön tudomány. A mai térprocesszorokkal minden elérhető, de én továbbra is kerülöm ezeket, mert minden közbeiktatott kütyü csak ront a zenén(ezért nem nézek koncert
DVD-ket, ami ilyen THX, olyan 7.1.
Több olyan CD-m van, amit egy koncerten rögzítettek és megvan ennek a DVD változata is. Még egy háziasszony füle is érzékeli a minőségkülönbséget a CD javára.

Avatar
mimindannyian
*
*
Hozzászólások: 7881
Tartózkodási hely: Szoboszló

High End Audio (38908)

HozzászólásSzerző: mimindannyian » 2012.01.19. 18:31

@csang0421 (38902): Kösz a válaszokat! Nincs ellenvetésem.
Magamnak összefoglalom:
- A kvadróval az a baj, hogy bonyolult, és amúgy sincs nagy haszna, mivel nem a zenekar közepén szoktunk ülni, hogy fontos legyen az elöl-hátul éles szétválása.
- Két fül, de a fülkagyló egyedi, ezért mindenki megszokta, hogy őneki milyen a sztereo, és ezt az egyediség kimarad a nyers fejhallgató élményben.

Avatar
csang0421
Hozzászólások: 112

High End Audio (38909)

HozzászólásSzerző: csang0421 » 2012.01.19. 19:10

@mimindannyian (38908):
Ma jónapom van az eső ellenére, veled is teljesen egyetértek. :D

Gézoo
Hozzászólások: 3979

High End Audio (38953)

HozzászólásSzerző: Gézoo » 2012.01.20. 08:50

@csang0421 (38900): Örülök, hogy egyetértünk.
Így a forrás szegényes minőségére orvoslásként felmerült bennem egy gondolat.
Régen, amikor az első fax-scanner-ek megjelentek, a fekete-fehér nyomdai ráccsal készült újságokból beolvasott képek rácsa szinte használhatatlan volt.
Akkoriban kidolgoztam egy olyan algoritmust amelyikkel színárnyalatos fényképeket lehetett készíteni az említett forrásból mindenféle zajjal, moire-val élvezhetetlennek, használhatatlannak látszó képekből.
A gondolat arról szól, hogy elvben nem lehetetlen olyan software készítése amelyik az analóg jelképet a csonkolmány elemzésével "visszaállítja", helyesebben a legvalószínűbb eredetihez hasonló hangkép képzésével akár
1 Hz-300kHz sávszélességű (a -3 dB-pontokkal) hangképet állíthatna elő.

Mit szólsz hozzá? Szerinted érdemes lenne erre a témára energiát áldozni?

Avatar
csang0421
Hozzászólások: 112

High End Audio (38961)

HozzászólásSzerző: csang0421 » 2012.01.20. 09:53

@Gézoo (38953):
Mivel én magamat inkább gyakorlati(tapasztalati) embernek tartom és a matematikával is hadilábon állok, nekem azonnal kérdéseim vannak mikor azt olvasom, hogy "csonkolmány elemzése". Az interpolált burkológörbe alatt lévő minden egyes mintavételi csúcs elemzésére gondolsz? Ezt kiegészíteni valamilyen sub-információval a cd-n, amit hozzáadva a mintavételhez megkapjuk az analóghoz közeli állapotot? Ez hasonlítana egy tömörítési algoritmus dekódolásához?

Gézoo
Hozzászólások: 3979

High End Audio (38970)

HozzászólásSzerző: Gézoo » 2012.01.20. 10:56

@csang0421 (38961): Szóval a képek előállításához azt használtam fel, hogy egy-egy pont fényességét a környezetének különféle mértékű hatásai adják.
Ezért, ha amikor az eredeti fotót elkészítették ez a felvetés igaz volt, akkor az adott pont "kölcsönhatása" a távoli pontokkal már az eredeti fotón megjelent.
Így az onnan készített nyomóforma (az újsághoz) szintén hordozta ezt a kölcsönhatást. Innentől csak némi intelligenciát kellett adni a körkörös határok átalakításának.
Azaz a durva léptékben eltérő felületek hatásának "beszámítását" más logikát követően kellett végeznie a proginak, mint a közeli és távolabbi határoló pontok "hasonló" jellemzőjű pontjainak a beszámítását.

Szóval valahogy igen.. A CD-ről kapott hangkép, azaz burkológörbe elemzésével elvben az előző burkológörbe szakaszok és a követő burkoló görbe szakaszok elemzéseiből kapott infókat, a felismert frekvencia spektrumok alapján feltételezett hangforrás jellemzőkkel összevetve-kiegészítve kaphatunk egy olyan képet ami nagy valószínűséggel egyező vagy helyesebben nagyon hasonló a lehetséges eredeti hangképre.

Persze megfelelő processzor sebességgel akár realtime módban is feldolgozható lenne a CD-re rögzített jelcsomag.

Az egy teljesen más kérdés, hogy minden lejátszóba be kellene építeni ezt a "tudást" akkor már sokkal olcsóbb lenne, ha a digitalizálást váltanánk és minden hangfelvétel ami CD megjelenik, megjelenne olyan DVD felvételként is ahol például nem a mostani hangsávi hanem a videó helyén is, azaz a DVD teljes sávszélességét kihasználva, az A/D 3 MHz-es mintavételezéssel, és kb 1 kbites vagy nagyobb, például 1 Mbites minta mélységgel lenne fent..
Azaz az analóggá visszaalakítás után a 0,3-300kHz analóg hangképet mindenféle számítgatás és progival való totózgatás nélkül megvehetnénk.

Na de lenne-e üzleti értéke egy ilyen kiadású felvételnek?

Avatar
csang0421
Hozzászólások: 112

High End Audio (39284)

HozzászólásSzerző: csang0421 » 2012.01.25. 15:50

@Gézoo (38970):
Most jutott eszembe az a tény, hogy végül is mi "digitálisan" hallunk és mégsem vagyunk megelégedve a mintavételezett CD hangzásával :D
A fülben (mely a legbonyolultabb érzékszervünk a maga 1 millió MOZGÓ alkatrészével) egy A/D átalakító van, mert az analóg hanghullámokat átalakítja egy impulzus-sorozattá, ami az idegpályákon keresztül az agyba jutva egy D/A átalakítás után újra folyamatos hangként érzékeljük.
Mennyi lehet a mintavételezési freki? ;)

vaskalapos
Hozzászólások: 4606

High End Audio (39293)

HozzászólásSzerző: vaskalapos » 2012.01.25. 16:18

**** *****
A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára vaskalapos 2012.02.06. 14:04-kor.

Avatar
mimindannyian
*
*
Hozzászólások: 7881
Tartózkodási hely: Szoboszló

High End Audio (39301)

HozzászólásSzerző: mimindannyian » 2012.01.25. 20:40

@csang0421 (39284):
az idegpályákon keresztül az agyba jutva egy D/A átalakítás után újra folyamatos hangként érzékeljük.
Az agyunkban nem érzékelünk semmiféle hangot, pláne nem folyamatosan. Hang-élményünk van, amit kiválthat akár kábítószer is.

Gézoo
Hozzászólások: 3979

High End Audio (40305)

HozzászólásSzerző: Gézoo » 2012.02.06. 09:45

@csang0421 (39284): Nagyon jó felvetés!
Bár nekem úgy tűnik, hogy a válasz megadása nem túl könnyű. Sok millió sejt egymással párhuzamosan analóg potenciálváltozás sorozatot ad át a hangélmény kialakulása közben. Azaz nem tekinthető digitalizálódásnak..
Ezért az A/D mintavételezési ütemének fogalma nem nagyon alkalmazható a hallásra.

Avatar
csang0421
Hozzászólások: 112

High End Audio (40388)

HozzászólásSzerző: csang0421 » 2012.02.06. 20:49

@Gézoo (40305):
Most csak kötöm az ebet a karóhoz, de engem meg lehet győzni. :D Az általad említett "analóg potenciaváltozás sorozat" nem hasonlíthat pl. az 1 bites digitális rendszerhez, ahol nem a jel nagyágának pillanatnyi értékét, hanem annak változását kódolják. Ha emelkedik a jel, akkor 1, ha csökken, akkor 0 a kód. Persze a mintavételi frekvencia itt MHz-es nagyságú.

Avatar
mimindannyian
*
*
Hozzászólások: 7881
Tartózkodási hely: Szoboszló

High End Audio (40390)

HozzászólásSzerző: mimindannyian » 2012.02.06. 21:02

@csang0421 (40388):
az 1 bites digitális rendszerhez, ahol nem a jel nagyágának pillanatnyi értékét, hanem annak változását kódolják. Ha emelkedik a jel, akkor 1, ha csökken, akkor 0 a kód. Persze a mintavételi frekvencia itt MHz-es nagyságú.
Ez a móricka magyarázat. De valójában az egybites jelet amikor átküldik egy aluláteresztő szűrőn, akkor akkor szépen visszaadja az elvárt pillanatnyi értéket.

Gézoo
Hozzászólások: 3979

High End Audio (40429)

HozzászólásSzerző: Gézoo » 2012.02.07. 08:30

@csang0421 (40388): Az egyik A/D átalakító (amit én magam is megépítettem,) úgy működik, hogy egy 32 MHz-es jel az szerint léptet fel vagy lefelé egy számláló láncot amelynek a kimenetén egy "ellenállás létra" van, hogy a bejövő jel pillanatnyi értéke nagyobb-e vagy kisebb mint a létráról kapott feszültség értéke.
Ez a módszer a "követős" digitalizálás, akkor működik helyesen ha a bejövő jel maximális változási sebességénél nagyobb a számlálólánc kimenetén létrejövő jelváltozási sebesség.
Az összehasonlítás valóban 0/1 azaz egy bit értékén alapul, de a potenciálok értéke 16 bites (azaz 65536 fokozatú,) skálát követő.
Természetesen ha ezzel a módszerrel nagyobb változási sebességű jeleket akarunk követni akkor a bitszámot kell csökkenteni.. azaz egy-egy lépéssel kiváltott létrafeszültség változás értékét növelni.

A szukcesszív aproximálás módszerében például a bitmélység kétszerese az egy méréshez tartozó órajelek száma.. Azaz például 32 MHz-es órajel esetében 16 bites bitmélységű mérést 16*2= 32 azaz maximum 1 MHz mintavételezési ütemmel tudunk elvégezni.

Így pedig a követős módszer amely 32/2=16 MHz mintavételezést végez ugyanazon órajelnél és bitmélységnél, sokkal pontosabb eredményt ad..

Avatar
csang0421
Hozzászólások: 112

High End Audio (40461)

HozzászólásSzerző: csang0421 » 2012.02.07. 16:03

@mimindannyian (40390):
Ilyet én is tudok mondani! :D Részedről pedig ez a móricka magyarázat:"De valójában az egybites jelet amikor átküldik egy aluláteresztő szűrőn, akkor akkor szépen visszaadja az elvárt pillanatnyi értéket." Ez hétköznapian fogalmazva, persze így is van, attól függetlenül, hogy nem írtam le a hozzászólásom végére, mert a mondandóm szempontjából az mellékes volt.
A szakirodalom szó szerint ezt írja erről:

"Ha az impulzussorozatot egy ellenállásból és kondenzátorból álló aluláteresztő (RC) tagra vezetik, akkor a pozitív feszültségű impulzusok növelik a kondenzátor
értékét, a negatív értéknek megfelelő impulzusok közötti szünetek pedig csökkentik a kondenzátor feszültségét. A konverter tehát maga a kimeneti integrátor."

El kell döntenünk, hogy meg akarjuk-e érteni a másik mondandóját, vagy csak a szavakon lovagolunk és, hogy továbbra is legyen téma, egymást cseszegetjük. Mert amit az előbb idéztem egy szakcikkből, amit egy szakirányú villamosmérnök írt, lehet tromfolni egy más megfogalmazással egy szakirányú professzor tollából, azt pedig egy Nobel-díjas fizikus könyvével....stb..

Avatar
csang0421
Hozzászólások: 112

High End Audio (40469)

HozzászólásSzerző: csang0421 » 2012.02.07. 16:26

@Gézoo (40429):
Beszélhetünk mi itt akár terra Hz-es mintavételről is, a vájtfülűeknek akkor is az analóg lemez hangja fog tetszeni, a maga 10-12 féle torzításával.(állítólag ezek a torzítások a fülünknek "tetszenek").
Érdekesnek tartom azt is, hogy míg a fülünk érzékeny a mintavételezési frekik sűrűségére, addig a szemünk 24 képkocka/sec fölött már folyamatosnak látja a filmet.(vagy itt is van olyan "vájtszemű" :D ), aki mondjuk 100 kocka/sec-ig egyenként látja?

Avatar
mimindannyian
*
*
Hozzászólások: 7881
Tartózkodási hely: Szoboszló

High End Audio (40475)

HozzászólásSzerző: mimindannyian » 2012.02.07. 20:31

@csang0421 (40461):Nem a szavakon lovaglás volt a mondandóm célja, hanem jelentésbeli. Erre reagáltam egészen pontosan:
az 1 bites digitális rendszerhez, ahol nem a jel nagyágának pillanatnyi értékét, hanem annak változását kódolják.
Az aluláteresztő szűrővel arra igyekeztem rávilágítani, hogy nincs értelme a kijelentésednek, ti annak, hogy a jel változását kódolják a nagysága helyett. A jelet kódolják, pont. És ennek sokféle módja lehet, mely módok más-más reprezentációhoz vezetnek. Ezen háttér reprezentációk jelentéséről beszélni értelmetlen, mert az oda-vissza kódolás ad nekik jelentést.
Ez olyan kb. mintha azon kezdenénk el okoskodni, hogy a vonalkód vajon hogyan kódolja az egyes termékeket? Nyilván nem a termék nagysága számít, a súlyával sincs összefüggésben az egymás utáni vonalak mintázata. Igen, mert előbb egy kódot rendelnek a termékhez, majd ezt alakítják vonalkóddá. Na de a kódot hogyan rendelik a termékhez, nagyság szerint, ABC sorrendben egyesével, előbb az ételek, aztán a cipők?... Önkényes, hogy a vonalvastagság-sorrendet vizsgálva mit nevezel meg jelentésnek, ha egyáltalán meg tudsz. Az egybites mintavételezésnél tudtál találni egy szemléletes modellt, kondenzátor töltsünk. Megjegyzem, nem ilyen szimpla a dolog, mert ez borzasztó rossz eredményt produkálna, de szemléltetésnek tökéletes. Nem igaz, hogy a jel változását kódolják, hanem a jel nagyságát. Egy bizonyos módon.

Másik oldalról megközelítve, ha komolyan vesszük, hogy a jel változását kódolják, akkor elvárhatnánk, hogy egy DC jel esetén a kód is állandó legyen. De nem az, hanem egy adott kitöltésű tényezőjű négyszög. Pontosabban nem is négyszög, hanem bitsorozat, aminek a négyszög már egy reprezentációja.

Gézoo
Hozzászólások: 3979

High End Audio (40479)

HozzászólásSzerző: Gézoo » 2012.02.07. 21:10

@csang0421 (40469): Ez úgy van..., hogy például a 32 MHz-s követéses módszerrel 16 bit mélység az 16*10
6
*2 byte/sec ..
Ezt kb három átlagos videó sávszélességgel lehet rögzíteni. A visszaalakítás D/A konvertere a szűrések után ( és itt Mimindannyiannak az aluláteresztő szűrős példája nagyon helytálló, ) 0-16 MHz vagy 0-8 MHz analóg sávszélessége messze-messze felülmúlja a bakelit lemezek mesterlemezének minőségét.
Gyakorlatilag a valóság élményét kapjuk, szó szerint a teljes hangképet.
Az más kérdés, hogy az eredmény megéri-e a befektetést.., de ez az eredmény egyszerűen tökéletes hangzást ad.

A "vájt" fülűek? Vagy szeműek? Nos, csak gyakorlat kérdése, mert fizikailag képesek vagyunk érzékelni 25-50-100 de akár 250 vagy 500 képkockát is.
Én magam nem tudom, (mert nem mértem, hogy mi a legkisebb időegység, de) sajnos látom az egy-két kockára kiterjedő hibákat, vágási bakikat, úsztatási-keverési elnyúlásokat.
És őszintén szólva nagyon zavaró ez. Főleg amikor "áhítattal" olvadnék bele a film cselekményébe és a legprofibb Hollywood-i produkcióban folyton ilyenekkel találkozom.
Mert az még anno "rendben volt", helyesebben az akkori technika szintjén bocsánatos bűnnek értékeltem, hogy még az olyan filmekben mint például a csillagok háborújának részeiben sem tudták rendesen illeszteni a vágások közötti színtónus különbségeket.
Persze a nézők többségét nem zavarta.. Talán nem is látták. De egy olyannak akinek az egyik munkája a képek manipulálása, szinte majd kiverte a szemét.

Szóval a lényeg az, hogy az érzékelésünk általánosan elfogadott határain messze túl is érzékelünk.
És bár legtöbbször ezt az érzékelést inkább nevezhetnénk "megérzésnek" mint érzékelésnek, és ha ezen messzi határokon felüli minőségben rögzítünk és játszunk le egy esemény hangját, képét, akkor valóban visszaadható a jelenlét élménye.
(Itt azonban érdemes lenne megemlíteni a szem-agy zoom képességének létét, ha már szóba hoztam a képi megjelenítést is.)
Csupán az ár és a kapott eredmény arányát kellene valahogyan "rászabni" a megrendelők igényeire.


Avatar
csang0421
Hozzászólások: 112

High End Audio (40541)

HozzászólásSzerző: csang0421 » 2012.02.08. 13:56

@Gézoo (40479):
Bizonyosan kialakulhatnak olyan észlelési tulajdonságok a gyakorlott emberekben (mint benned a képhibák észrevételében), amit egy átlagos filmnéző észre sem vesz. Úgy tudom, voltak olyan reklámok is, amit filmek 1-1 kockájába vágtak be és csak a tudatalattival érzékeltük, de nem láttuk.
Én elhiszem neked, hogy az átlagnál érzékenyebb vagy a képhibákra,de ennek analógiájára miért ne hihetnénk el valakiről, hogy ő bizony hallja a kábelirányt, látja az aurát, vagy egyéb olyat lát-hall, amit én nem?

Gézoo
Hozzászólások: 3979

High End Audio (40561)

HozzászólásSzerző: Gézoo » 2012.02.08. 20:07

@csang0421 (40541):
miért ne hihetnénk el valakiről, hogy ő bizony hallja a kábelirányt, látja az aurát, vagy egyéb olyat lát-hall, amit én nem?
Nos, a kábel ha nincs impedancia hibája egyik végén sem, akkor teljesen szimmetrikus. Ha pedig nem szimmetrikus, mert pl az egyik vége Z=300 Ohm a másik pedig Z= 301 Ohmos, akkor azt mindenki érzi, ha hallani nem is hallja mindenki.
Hogy mi a különbség az "érzi" és a "hallja" között?
Nagyon egyszerű.. Most éppen egy 100 kHz-es jellel működő kütyüt építgetek.
Nyilván sem én, sem a kisfiam nem hallhatjuk ezt a frekvenciát.
Mégis mindketten érezzük azt, amikor bekapcsol az oszcillátor.
Olyan érzés, mintha valahol bennünk hirtelen csend születne. Pedig hallani semmit sem hallunk a 100 kHz-es jelből.. Nagyon érdekes érzés.

Az aura egy teljesen más kérdés.. Mint tudjuk vannak emlékképeink. EEG-vel agyhullámokat tomográffal aktív területeket tudunk lokalizálni, de..
Az emlékképek kimentésére, átmásolására "képtelenek vagyunk".. legalább is technikailag.
A hallgatóim gyakorta beszámoltak arról, hogy néha szinte magukban, maguk előtt látták a gondolataimat, azokat a képeket amikről éppen beszéltem.
A meglepő az egészben talán az, hogy pusztán az elmondás alapján sokuk szinte teljesen azonos ábrákat rajzolt a füzetébe.
A jelenségre ők jöttek rá, amikor egymás jegyzeteit kiegészítendő, egymás mellé tették az órán készült munkáikat.
Az első ilyen esetben azt gondoltam véletlen. Amikor pedig az évek alatt szinte rendszeresen ismétlődött, más tananyaggal, más hallgatókkal, akkor kezdtem arra gondolni, hogy az emberek bizonyos lelki állapotban szinte "látják" egymás gondolataiban megjelenő képeket.
Nem tudom.. Nem jártam utána. Minden esetre elgondolkodtató, hogy ha ilyen látás létezhet, akkor bizony az élőt körülvevő többi kisugárzást is lehet érzékelni.

És mivel minden kisugárzás energia mező, ezért előbb vagy utóbb lesznek olyan finom felbontású műszereink, amikkel ilyen parányi téridő anomáliák kimutatására is alkalmasak lesznek.

"vagy egyéb olyat lát-hall, amit én nem?" - Végül is, sok olyan ember él aki nem lát olyan finom részleteket amelyeket másik nagyon sok ember természetesen lát, azaz hétköznapi látásnak gondol.
Én például ha a kínai írást nézegetem, nekem hosszú percek kellenek ahhoz, hogy a sok "krix-krax" látása helyére, az ismétlődő jellegzetességek kerüljenek.
Pedig több mint egy milliárd ember számára ezek a "firkák" éppen olyan természetességgel olvashatók, mint számodra ezek a jelek, amikkel a gondolataimat leírtam.

Avatar
csang0421
Hozzászólások: 112

High End Audio (40588)

HozzászólásSzerző: csang0421 » 2012.02.09. 09:06

@Gézoo (40561):
Itt bólogatok a gépem előtt, mert egyetértek az általad elmondottakkal, de elgondolkodtató is egyben a dolog. Most azon "töröm a fejem", hogy vajon áldás vagy átok, ha valaki kilóg az átlagból.
Kell-e neki ezzel élnie, vagy visszaélnie és mondjuk kineveznie magát sámánnak, egyházat alapítania...stb. Maradva az engem legjobban érdeklő, hifi-audiophile témakörnél. Ezekből a hiperérzékeny emberekből lesznek a szakirányú hivatásos tesztelők?....Vagy jobb nekem, hogy átlag vagyok és nem hallom a berendezésem minden kis akusztikai problémáját? Van egy általam még észlelt minőségi szint, a fölé minek menjek, úgysem hallom, tehát ne is áldozzak rá?
Ide tartozik, hogy egy alkalommal elhívtam "hifizni" egy rég nem látott, éppen nyugdíjba vonult hivatásos zeneművész barátomat. Bejárta a világot a szimfonikus zenekarával, bőgőn játszik.
Nemrég cseréltem hangfalakat és a barátaim szerint túlzott a basszusa, a nagy 240 literes tölcséres rendszernek(már az ő kis hangfalaikhoz képest :D ). Az észrevételük ez volt; "egy bőgő nem így szól".
Gondoltam, állapítsa ezt meg egy olyan, aki 45 éve ezen a hangszeren játszik. A "teszt" nem úgy sült el, amire számítottunk. Először is, nehéz volt megtalálni azt a hangerőt, ami CD-ről játszva, megegyezett a zenész által hozott bőgő hangerejével. Aztán sokasodtak a problémák, mert bőgő és bőgő között is akkora a megszólalási hangminőség-különbség(nem gondoltam volna), mint egy Stradivari(us) és egy Ládagyári hegedű között. A hangja alapján a zenész megmondta, hogy ez a bőgőhang mikrofonnal, pickuppal lett felvéve, esetleg teljesen elektronikus nagybőgő szólt(rezonátor test nélküli). Sőt, amit mi egyes felvételeken bőgőhangnak véltünk, az valójában egy jól sikeredett(rövid) szintetikus hang volt. A rövidre tervezett teszt órákig tartott, de a végeredmény engem igazolt, mert ha nagy-nehezen sikerült mindent beállítanunk, az eredeti bőgőhang testességét a hangfalaim reprezentálni tudták és semmi elszíneződés nem volt tapasztalható.
DE!
Hiába tettem fel egymás után - az általam kedvelt - jazz zenészek ( John Pattitucci, Stanley Clarke, Ray Brown, Pege Aladár, Brian Bromberg..stb) lemezeit, képtelen volt a zenész barátom elsiklani az általa hallott hanghibák fölött. Amit mi-nem zeneművészek- meg sem hallotunk, ő sziszegett egy-egy hibásan lefogott hangnál. Pege Aladár a mestere volt a Zeneakadémián, de még az ő koncertfelvételében is hallott félresikerült hangot. "Visszatekertük", kis szakaszt újra és újrajátszva megmutatta nekünk, hol a hanghiba, de mi akkor sem hallottuk. El sem mertük eddig képzelni, hogy a miáltalunk nagyra tartott zenészeknek is lehet (főleg a koncerteken) félresikeredett hangja. Még egy érdekesség. Csak Pegét ismerte a barátunk(mint komolyzenész) és amikor Brian Bromberg egyik lemeze következett, megkérdezte: ki ez a fickó és mi ez a különleges bőgő, mert ilyet még nem hallott. Véletlenül ez egy gyári CD-m volt :) , így végigböngészve a belső borítót, kiderült, hogy ez a bőgő egy világritkaság, a bőgők Stradivaria, egy 300 éves Matteo Guersam. Nos, nekünk ez sem tűnt föl eddig, de a szakértő fül a CD felvételen keresztül meghallotta.

Gézoo
Hozzászólások: 3979

High End Audio (40596)

HozzászólásSzerző: Gézoo » 2012.02.09. 11:26

@csang0421 (40588): :D Na látod! Ez egy ilyen világ.. Ha valaki benne él, akkor olyannyira kifinomul a hallása, hogy az a normál halandók számára szinte elképzelhetetlen..
Ha már, akkor hagy osszam meg veled az első ilyen "élményemet". Szeretem az orgona hangját, Bach zenéjét. Középiskolai elsős voltam amikor a könyvtárban a d-moll toccátát hallgattam éppen amikor a zenesarok ura felajánlotta, hogy a többi felvételt is hallgassam meg. Volt ón, fém, (ötvözet) és fasípos felvétel is, és különböző helyszíneken készültek. Első gondolatom az volt, hogy "Minek?" Aztán engedtem a javaslatnak, a kíváncsiságom is erre ösztökélt.
Bevallom, hogy addig nem is gondoltam volna mennyire teljesen más hangzást adnak. Szinte egy teljesen új zeneművet hallottam a más-más orgonákon ugyanazt a toccátát lejátszva..
Örülök, hogy ennyire egyetértünk.. :D

Avatar
csang0421
Hozzászólások: 112

High End Audio (40623)

HozzászólásSzerző: csang0421 » 2012.02.09. 17:23

@Gézoo (40596):
Egyszer majd csak összeveszünk valamin :D

Gézoo
Hozzászólások: 3979

High End Audio (40644)

HozzászólásSzerző: Gézoo » 2012.02.09. 20:59

@csang0421 (40623): :D Ha nem szükséges, akkor inkább ne :D

zenesz
Hozzászólások: 67

High End Audio (41471)

HozzászólásSzerző: zenesz » 2012.02.19. 02:49

Sziasztok!
Véletlenül sem akarom megzavarni ezt a nagy egyetértést. Egy gondolat motoszkál bennem, azt azért leírom. Szó volt itt olyanról, hogy egy zenész olyan hanghibákat is meghall, amiket egy nem zenész sosem lenne képes. Szó volt arról is, hogy Gézoo olyan képhibákat is felismer, amit elvileg nem ismerhetne fel. Ezt a gondolatmenetet tovább lehet szőni az aura, az energiamezők és egyéb hókuszpókuszok irányába. Hogyan tesztelhető le például, hogy Móricka hallja vagy nem hallja az ultrahangokat? Mivel rajta kívül senki sem hallja, őt magát kell tesztelnünk dupla vak kísérlettel. Pl 20 alkalommal bekapcsoljuk, illetve nem kapcsoljuk be neki a hangot, amit csak ő hall. Ha eltalálja minden alkalommal, hogy mikor volt bekapcsolva, ill. mikor nem, akkor tényleg hallja. Ha a véletlenszerű találgatással összemérhető a találati aránya, akkor Móricka fantáziál.
Itt egy kísérlet, ami egy magát auralátónak nevezett emberrel végeztek. A teszt alapján az derült ki, hogy a páciens nem lát semmiféle aurát.
http://szkeptikus.blog.hu/2011/08/11/au ... eszteltunk
Tehát az átlagon felüli észlelési képességből még nem következik, hogy "bármi lehetséges".

Másik gondolat: Furcsa amit írsz Gézoo a D-moll toccata&fugáról. Játszották ón illetve fa sípos orgonán...
A leggagyibb orgonának is vannak fém és fa sípjai is. A szerzői utasításoktól, ill az orgonista fantáziájától függ, hogy az adott részt milyen regisztációval (hangszínnel) játssza. Többféle megoldás lehet, nincs ebben semmi csoda.

Avatar
mimindannyian
*
*
Hozzászólások: 7881
Tartózkodási hely: Szoboszló

High End Audio (41491)

HozzászólásSzerző: mimindannyian » 2012.02.19. 11:50

@zenesz (41471):
Tehát az átlagon felüli észlelési képességből még nem következik, hogy "bármi lehetséges".
Jól mondod!

Másik gondolat: Furcsa amit írsz Gézoo a D-moll toccata&fugáról. Játszották ón illetve fa sípos orgonán...
A leggagyibb orgonának is vannak fém és fa sípjai is. A szerzői utasításoktól, ill az orgonista fantáziájától függ, hogy az adott részt milyen regisztációval (hangszínnel) játssza. Többféle megoldás lehet, nincs ebben semmi csoda.
Gézoo meséi mind ilyenek. Addig hangzanak jól, míg valami hozzáértő rá nem mutat, hogy félrebeszél. :)

Gézoo
Hozzászólások: 3979

High End Audio (41633)

HozzászólásSzerző: Gézoo » 2012.02.20. 08:32

@zenesz (41471):
Másik gondolat: Furcsa amit írsz Gézoo a D-moll toccata&fugáról. Játszották ón illetve fa sípos orgonán...
Egy zenésznek igazán tudnia kellene, hogy vannak (főként utóbbi időkben épített, olcsóbb, kisebb felszereltségű mesterek által készített,) olyan orgonák, amelyekben 14-86 vagy akár 186 fából készített síp került beépítésre az 5-6-700 fémsíp mellé. (Főként spórolási okból, a fa olcsóbb mint a fém.)
És vannak tisztán csak fa és vannak tisztán csak fémsípos orgonák.
Azaz ugyanazt a művet a különféle anyagokból legyártott és ezzel különféle jellemzőkkel rendelkező hangszereken lejátszva más és más hangképpel megszólaltatva szinte teljesen más és más hangzású műnek hallhatunk..
Hogy arról már ne is szóljunk, hogy mint például Vanessa Mae hegedűn szólaltatta meg J.S. Bach
D-moll toccátáját. ( [yt] http://www.youtube.com/watch?v=Hg8Fa_EUQqY [/yt] )

:D http://www.youtube.com/watch?v=_FXoyr_FyFw Ez kicsit "igazibb"..

Gézoo
Hozzászólások: 3979

High End Audio (41635)

HozzászólásSzerző: Gézoo » 2012.02.20. 08:37

@mimindannyian (41491):
Gézoo meséi mind ilyenek. Addig hangzanak jól, míg valami hozzáértő rá nem mutat, hogy félrebeszél. :)

:D:D:D Aztán kiderül, hogy az szagértő írt csacsiságokat.. mint most is.

Gézoo
Hozzászólások: 3979

High End Audio (41636)

HozzászólásSzerző: Gézoo » 2012.02.20. 08:46

@zenesz (41471): Ha már reagálsz, tedd korrekten. Minden ember látja az akár 1/500 időre felvillanó képeket, legfeljebb nem tanították meg arra, hogy tudatosulhassanak benne a látottak.
Azaz nincs semmi különös, vagy szokatlan abban, ha az 1/25 idejű kép felvillanást nagyon sokan látják..látjuk.
Na de, hogy te félreolvasod azt amit írtam és ennek a félreolvasásnak az ürügyén kifejezetten téves tartalmú írással reagálj?
Ennyi erővel korrekt lett volna, ha nem válaszként, hanem az előzőektől független, új hozzászólásként írod meg az auráról szóló vélekedésedet.

ennyi
Hozzászólások: 3849

High End Audio (41685)

HozzászólásSzerző: ennyi » 2012.02.20. 15:44

@Gézoo (41636):
Minden ember látja az akár 1/500 időre felvillanó képeket, legfeljebb nem tanították meg arra, hogy tudatosulhassanak benne a látottak.


Kételkedem benne, hogy lenne akár egyetlen ilyen ember is.

Leírnád, milyen kisérlettel lehet ezt vizsgálni, hogyan lehet megállapítani?
Leírnád, hogyan lehet megtanulni?

Gézoo
Hozzászólások: 3979

High End Audio (41729)

HozzászólásSzerző: Gézoo » 2012.02.20. 20:22

@ennyi (41685): :D Pofon egyszerűen! Az alkalmassági vizsgán 1/250 másodpercre villantanak fel egy-egy ábrát vagy feliratot és aki nem látja az megbukott.
Otthon pedig fogj egy hagyományos fényképezőgépet, csavard ki a lencsét, nyisd ki a blendét 2,8-4 közé és állítsd be az időt, a felvillanáskor átnézve a lyukon ismerd fel a látott képből minél többet..
Kezdhetsz 1/30-addal, és amint már látod rendesen a képet, tekerd feljebb, 1/60-adra, majd ha már ez is megy akkor folytasd egészen 1/500-adig.
Pár nap múlva már a leeső vízcsepp alakját is képes leszel látni.. sőt! A víz felszínről felugró pici cseppecskét is látni fogod. Csupán gyakorlás kérdése..Kép

ennyi
Hozzászólások: 3849

High End Audio (41735)

HozzászólásSzerző: ennyi » 2012.02.20. 21:02

@Gézoo (41729):

Koszi.

Az alkalmassági vizsgán 1/250 másodpercre villantanak fel egy-egy ábrát vagy feliratot és aki nem látja az megbukott.


Mire való alkalmasság vizsgája ez?

Avatar
monolit
Hozzászólások: 357

High End Audio (41773)

HozzászólásSzerző: monolit » 2012.02.21. 09:28

@Gézoo (41729):

Gézoo!

Tudod hogy a reklámokban betiltott termékvásárlásra buzdító képfelvillanás mennyi ideig volt látható?

Azokat is felfogja az agy, bár nem tudatosult a személyben. Egyébként nemrég láttam kísérletet ugyanígy a perifériás látásról. Ott a kísérletvezető által leírt szót írták le a kísérlet szereplői. Pillanatra villantotta fel csak az írást, nem tudatosult, de aztán mégis..... :D

Próbálok segíteni, de lehet hogy nem is kellene? Nem rád értettem ;)

Gézoo
Hozzászólások: 3979

High End Audio (41776)

HozzászólásSzerző: Gézoo » 2012.02.21. 09:50

@monolit (41773): Nálunk nincs ilyen tiltás.. A Colombo sorozatban az USA-beli tiltásról volt szó.
Nálunk egyes reklámokban élnek ezzel a módszerrel.. Sőt! Még ha csak ezzel élnének!
Egy fotovevő tesztelésénél feltűnt, hogy a helyiségben bekapcsolt TV képtartalma és hangtartalma között a nyugati reklámok esetében érdekes kapcsolat van.
Elkezdtem elemezni a reklámokat .. húúú.. Igazi agymosók..
Gondolom azt már hallhattad, hogy az epilepsziára hajlamosaknak kifejezetten ellenjavallt a reklámok nézése. Na éppen ezért..
Olyan effekteket alkalmaznak, amiket nagyobb "dózissal" a terroristák bénítására szokás alkalmazni "kommandóséknál"..

Na, a perifériás látás! Szuper példa! Egyes "mentalisták" élnek ezzel a módszerrel. A perifériás látással manipulálják az alanyokat.

Gézoo
Hozzászólások: 3979

High End Audio (41778)

HozzászólásSzerző: Gézoo » 2012.02.21. 09:55

@ennyi (41735): "Mire való alkalmasság vizsgája ez?" Például régebben a 18 év alattiak autóvezetési alkalmassági vizsgáján is alkalmazták.. (Azt nem tudom, hogy ma még része-e a vizsgálatnak.. ) Egyébként egyes munkáltatók kérnek ilyen vizsgálatokat..

ennyi
Hozzászólások: 3849

High End Audio (41807)

HozzászólásSzerző: ennyi » 2012.02.21. 14:59

@Gézoo (41778):
@ennyi (41735): "Mire való alkalmasság vizsgája ez?" Például régebben a 18 év alattiak autóvezetési alkalmassági vizsgáján is alkalmazták.. (Azt nem tudom, hogy ma még része-e a vizsgálatnak.. ) Egyébként egyes munkáltatók kérnek ilyen vizsgálatokat..


Komoly?
Milyen munkáltató, milyen munkakörhöz?
Miért végeznek olyan vizsgálatot, amire tanulással bárki, anelkül meg senki sem képes?
Szólnak előtte, hogy gyakorolj rá?

Valami független forrásból alá tudod ezt támasztani?
Tudod, én pszeudoszkeptikus vagyok, és nem hiszem el ezt a meglepő állítást, amíg meggyőző bizonyítekot nem látok rá - de nagyon kiváncsi pszeudoszkeptikus vagyok, szeretnék ilyen bizonyítékot látni.

ennyi
Hozzászólások: 3849

High End Audio (41808)

HozzászólásSzerző: ennyi » 2012.02.21. 15:04

Elkezdtem elemezni a reklámokat .. húúú.. Igazi agymosók..
p=41776#p41776>@Gézoo (41776):
[quote][/quote]

Részletek, konkrétumok, ellenőrizhető példak?

ennyi
Hozzászólások: 3849

High End Audio (41810)

HozzászólásSzerző: ennyi » 2012.02.21. 15:05

@Gézoo (41776):
Olyan effekteket alkalmaznak, amiket nagyobb "dózissal" a terroristák bénítására szokás alkalmazni "kommandóséknál"..


Úgy érted, közönséges hang és fény van a reklámban?

Avatar
pounderstibbons
*
*
Hozzászólások: 2662

High End Audio (41821)

HozzászólásSzerző: pounderstibbons » 2012.02.21. 15:42

@Gézoo (41776):

Én a múltkor olyan vizet ittam, amit nagyobb dózisban titkosszolgálatok és erőszakszervezetek a célszemélyek akaratának megtörésére és kínzására használnak (waterboarding). Szörnyű miket lehet kapni a sarki boltban... ;)

Gézoo
Hozzászólások: 3979

High End Audio (41841)

HozzászólásSzerző: Gézoo » 2012.02.21. 16:51

@ennyi (41807): Kérdeztél, elmondtam a választ. Ha többre is kíváncsi vagy, akkor talán olvass utána.. Se nem feladatom, se nem célom az alátámasztás.
Egyébként pedig tanulással sem képes mindenki elérni ezt az alapszintet. Ezért képesség felmérésnél alkalmazzák. ( Amúgy pedig semelyik tesztről nem informálják előre a delikvenseket.. nem szokás. )
Ismerek olyan embert is akinek a reakció ideje egy másodperc felett van és kapott jogosítványt. ( Mondjuk az is igaz, hogy azóta olyan súlyos balesetet okozott, amit követően több mint egy hónapig feküdt éber kómában..)
Amikor javasoltam, hogy gyakorolj, feltételeztem azt, hogy egészséges idegrendszerrel rendelkezel. Ezért képes vagy, esetleg képes lehetsz a fejlesztésre..

Gyakoroltál közben? Vagy esetleg te is azok közé tartozol akik mindent, még a saját fejlődésüket is másoktól várják el?

Gézoo
Hozzászólások: 3979

High End Audio (41844)

HozzászólásSzerző: Gézoo » 2012.02.21. 17:01

@ennyi (41810): Nos, oké.. Figyeld meg a vibráló fény,- és hangeffektek szinkronitását, intenzitását.
A minimum az, hogy beléd sulykolják a termék nevét. Több reklámban a "kell nekem" mondatot kísérik ezek az effektusok.
A magyar reklámokban a fényerősség váltások ritkák és többnyire a szöveges tartalomtól függetlenek.. szimpla képvágások.. és azok is többnyire úsztatásosak, vagy áthatásosak.
A sulykolós reklámokban mértem már 0,3 Hz vibrálási sort is 80%-os amplitúdó váltással.
Akkor a legszembetűnőbbek ezek a hatások, ha háttal ülsz a képernyőnek és a szoba falán villódzó fényeket figyeled. Általában 0,5 Hz és 2 Hz közötti lüktetéssel kettő-öt periódussal találkozhatsz a külföldi cégek reklámjaiban..
De mint már mondtam, nem tisztem és nem feladatom ezekről győzködni senkit sem.
felhívtam rá a figyelmedet.. Innentől vagy ellenőrzöd, vagy átlépsz felette.. A te dolgod a döntés..

Gézoo
Hozzászólások: 3979

High End Audio (41845)

HozzászólásSzerző: Gézoo » 2012.02.21. 17:05

@pounderstibbons (41821): A sarki boltban? Na akkor talán nem részletezem, hogy a netről leszedett receptekkel és a sarki boltban beszerezhető hozzávalókkal miket lehetne készíteni.. Muffinokat, diós tésztát.. és sok más tésztát..
Csak a tenoristák el ne olvassák, mert akkor jajj lesz nekünk.. Itt fog énekelni a fél világ..

ennyi
Hozzászólások: 3849

High End Audio (41847)

HozzászólásSzerző: ennyi » 2012.02.21. 17:14

@Gézoo (41841):
Ha többre is kíváncsi vagy, akkor talán olvass utána..


Hol, hogyan?

Olyan nehéz a válasz, hogy kőfaragók vagy balettáncosok alkalmassági vizsgáján használják? Egy-két szó eleg lenne.

Megint blöfföltél?

ennyi
Hozzászólások: 3849

High End Audio (41850)

HozzászólásSzerző: ennyi » 2012.02.21. 17:17

@Gézoo (41844):
Nos, oké.. Figyeld meg a vibráló fény,- és hangeffektek szinkronitását, intenzitását.
A minimum az, hogy beléd sulykolják a termék nevét. Több reklámban a "kell nekem" mondatot kísérik ezek az effektusok.
A magyar reklámokban a fényerősség váltások ritkák és többnyire a szöveges tartalomtól függetlenek.. szimpla képvágások.. és azok is többnyire úsztatásosak, vagy áthatásosak.
A sulykolós reklámokban mértem már 0,3 Hz vibrálási sort is 80%-os amplitúdó váltással.
Akkor a legszembetűnőbbek ezek a hatások, ha háttal ülsz a képernyőnek és a szoba falán villódzó fényeket figyeled. Általában 0,5 Hz és 2 Hz közötti lüktetéssel kettő-öt periódussal találkozhatsz a külföldi cégek reklámjaiban..
De mint már mondtam, nem tisztem és nem feladatom ezekről győzködni senkit sem.


Nem erről volt szó, ez mellébeszlés..

ennyi
Hozzászólások: 3849

High End Audio (41851)

HozzászólásSzerző: ennyi » 2012.02.21. 17:18

@Gézoo (41776):
a helyiségben bekapcsolt TV képtartalma és hangtartalma között a nyugati reklámok esetében érdekes kapcsolat van.


Nálam is. Amikor a szereplő szája mozog a képen akkor hallom a hangját.
Éerdekes.

Gézoo
Hozzászólások: 3979

High End Audio (41852)

HozzászólásSzerző: Gézoo » 2012.02.21. 17:19

@ennyi (41847): "Hol, hogyan?

Olyan nehéz a válasz, hogy kőfaragók vagy balettáncosok alkalmassági vizsgáján használják? Egy-két szó eleg lenne."

Nos, ha érdekel nézz utána.. Ha úgy érzed, hogy a " kőfaragók vagy balettáncosok " a célterület, akkor megtalálod ott.. Ha máshol keresed akkor talán előrébb jutsz..
De ne tőlem várd, hogy megrágjam helyetted a kenyeredet..

"Nem erről volt szó, ez mellébeszlés."
Nos, akkor kritizáld ha tudod, hogy a vibráló fény-hang effekteket miért alkalmazzuk.

(Súgok: Direkt agyhullám manipuláció.. megtalálod ha érdekel..)

Gézoo
Hozzászólások: 3979

High End Audio (41854)

HozzászólásSzerző: Gézoo » 2012.02.21. 17:20

@ennyi (41851): Vicces vagy.. Esetleg csak kötözködsz..
Mint írtam: Te dolgod a döntés..


Vissza: “Fizika”

Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 1 vendég