Lehet már szerepelt ebben a topikban:
http://csaba-vezer.freeblog.hu/archives ... ronikaban/
Még mindig nincs olyan, hogy "finomenergia". Ettől függetlenül számos vallási zarándokút búcsújárás van Magyarországon (Máriapócs, Máriagyűd, Csatka, Vasvár-Szentkút, Mátraverebély-Szentkút, Osli, Bodajk, Csicsó stb). A legismertebb utak közé tartozik a Szent Márton-út, a Mária-út, a Gyöngyök útja (Via Margaritarum), a Szent Jakab-út (Magyar Camino), a magyar zarándokút és a Szent Erzsébet-út. Azok az úgynevezett ,, nagy energiájú helyek" az ezosok agyszüleménye, nincsenek nyilvántartva , semmilyen vallás történeti múlttal nem rendelkeznek.
Az Orion csillagképhez történeteket szőttek nem pedig már meglévő hősöket rendeltek hozzá.Ozirisz az egyiptomi mitológiában a túlvilág és a halottak istene,tőle ered a termőföld termékenysége.A halál utáni élettel való kapcsolata miatt összefüggésbe hozták a természet körforgásával is, különösen a növényzet évenkénti megújulásával és a Nílus áradásával, ezáltal az áradás kezdetét jelző Szíriusz csillaggal és az Orion csillagképpel is., de magát a csillagképet nem ő személyesíti meg.
Mi az, hogy Nimród aki egy népmesei,legendák személye a ,,Magyarság első őse?".Esetleg egy néptől. Egyébként nem a,, középkori krónikáink" említik ősünknek ,hanem pontosabban csupán egy személy: Kézai Simon középkori krónikás szerint.A Képes krónika változata szerint a Hunor és Magor testvérpár Magor nevű tagja valójában Magóg, s mindketten Jáfet fiai voltak, nem pedig Nimródé. Csupán a Gesta Hungarorumban leírt változat szerint szerepel a testvérpár Nimród fiaiként, nem hogy még másik 20 magyar krónikában.
,,A képek önmagukért beszélnek. Egyértelmű hogy ezeken a rajzokon nem hegyek, dombok és sziklák, hanem piramisok láthatók." A Képes Krónika képírásainak szöveg összeállításait és illusztrálásait a miniatúrákon egy kor szülte, a kódex egységes szerkesztését az író ,rajzoló és festő szoros együttműködése biztosította. Az eltérések tehát alapvetően nem annyira az ismeretanyag vagy az értelmezés, mint inkább a kommunikációs eszközök - a szó és kép - különbözőségéből fakadnak.Ha az egyes iniciálékat és miniatúrákat összehasonlítjuk, azonnal feltűnik, hogy nemcsak a realisztikus utánzás vagy reprodukálás, de még az utánzásnak szándéka is távol állott. Tipikus ahogy cikk megalkotója a száznegyvenhét miniatúrából ki válogat három képet melyek részletein egy allegória, természeti háttér ha nagyon akarok hinni benne hasonlít egy piramis alakra.Egy laikus is láthatja, hogy a II. Lászlót ábrázoló képen az állítólagos háta mögötti "piramis" távolról sem szabályos gúla , redőzöttsége, alaktalansága,színe megegyezik a szemközti szikla részletével. A képek részletes elemzésétől eltekintenék.
A végén egyébként aranyos az érzelmi kirohanás :,,Ha végre kiderülne az igazság, akkor a Pilis lenne a nemzet zarándokhelye, ami a mai helyzetben növelné a nemzet összetartó erejét. De sajnos az idegen szívűek mindent megtesznek, hogy ez ne jöhessen létre. Az ő idejük azonban hamarosan lejár úgy, mint a homokóra homokja, ha lassan is de lepereg."