Fűtés
-
- Hozzászólások: 36
- Csatlakozott: 2010.08.30. 20:24
Fűtés
http://penzcentrum.hu/cikk/1025987/1/ig ... honapokban
"• Nagyon sokan csak akkor fűtenek, ha otthon vannak, és egyébként leveszik a kazánt. Azért mielőtt levesszük a kazánt 15-17 fokra gondoljuk át, hogy egy hideg lakást sokkal több idő, és energia felmelegíteni 20-21 fokra, mint egy 18 fokosat. Tehát, ha egyszerre fűtünk sokat, nem spórolunk többet, mintha folyamatosan fix hőmérsékleten tartjuk hajlékunkat."
Konstans 21 fokon viszt nagyobb a hoveszteseg mint 15 fokon.
Szerintetek ez jo sporolasi tipp?
"• Nagyon sokan csak akkor fűtenek, ha otthon vannak, és egyébként leveszik a kazánt. Azért mielőtt levesszük a kazánt 15-17 fokra gondoljuk át, hogy egy hideg lakást sokkal több idő, és energia felmelegíteni 20-21 fokra, mint egy 18 fokosat. Tehát, ha egyszerre fűtünk sokat, nem spórolunk többet, mintha folyamatosan fix hőmérsékleten tartjuk hajlékunkat."
Konstans 21 fokon viszt nagyobb a hoveszteseg mint 15 fokon.
Szerintetek ez jo sporolasi tipp?
0 x
-
- Hozzászólások: 4606
- Csatlakozott: 2009.12.09. 17:51
Fűtés
@finthus (7457):
Egyertelmuen erdemes alacsonyabbra venni a futest, ha par oranal tovabb nem vagy otthon.
Igazad van a lakas holeadasa a homerseklet(kulonbseg) fuggvenye. A felmelegitesre szant energia az a lakas lehulesekor csak olyan ertekben vesz el, ahogy a kornyezetbe tavozik, es ez a homersekletkulonbseg fuggvenye... azaz a felmelegitesre szant energiabol is kevesebb vesz el, ha alacsonyabb a homerseklet.
Egyertelmuen erdemes alacsonyabbra venni a futest, ha par oranal tovabb nem vagy otthon.
Igazad van a lakas holeadasa a homerseklet(kulonbseg) fuggvenye. A felmelegitesre szant energia az a lakas lehulesekor csak olyan ertekben vesz el, ahogy a kornyezetbe tavozik, es ez a homersekletkulonbseg fuggvenye... azaz a felmelegitesre szant energiabol is kevesebb vesz el, ha alacsonyabb a homerseklet.
0 x
-
- Hozzászólások: 278
- Csatlakozott: 2009.12.09. 19:26
Fűtés
@finthus (7457):
„Tehát, ha egyszerre fűtünk sokat, nem spórolunk többet, mintha folyamatosan fix hőmérsékleten tartjuk hajlékunkat”
Szerintem rossz tipp. A hőátadás Newton-féle egyenletéből kiindulva egyértelmű, hogy a veszteséghők különbsége (Q21-Q15) folyamatosan növekszik az eltelt idővel egyenes arányban, míg a 15-ről 21 °C-ra történő visszamelegítés energiamennyisége időben konstans.
Másrészt a hősugárzásból eredő veszteség is nagyobb mert ez a hőmérséklet negyedik hatványával arányos, bár ez ilyen alacsony hőmérsékleten nem lehet jelentős különbség.
„Tehát, ha egyszerre fűtünk sokat, nem spórolunk többet, mintha folyamatosan fix hőmérsékleten tartjuk hajlékunkat”
Szerintem rossz tipp. A hőátadás Newton-féle egyenletéből kiindulva egyértelmű, hogy a veszteséghők különbsége (Q21-Q15) folyamatosan növekszik az eltelt idővel egyenes arányban, míg a 15-ről 21 °C-ra történő visszamelegítés energiamennyisége időben konstans.
Másrészt a hősugárzásból eredő veszteség is nagyobb mert ez a hőmérséklet negyedik hatványával arányos, bár ez ilyen alacsony hőmérsékleten nem lehet jelentős különbség.
0 x
-
- Hozzászólások: 860
- Csatlakozott: 2009.12.09. 18:31
Fűtés
@Nsolt (7508):
Nem ellenőríztem ugyan, ezért a nyakamat nem tenném rá, de hallottam már olyan adatokat, hogy +1°C belső hőmérséklet növelésnek +3-5% energiaigénye van.
Épületeknél nem csak sugárzási veszteség van. Általában sokkal jelentősebb a hővezetéssel (transzmissziós) és a szellőzéssel (filtrációs) veszteség.Másrészt a hősugárzásból eredő veszteség is nagyobb mert ez a hőmérséklet negyedik hatványával arányos, bár ez ilyen alacsony hőmérsékleten nem lehet jelentős különbség.
Nem ellenőríztem ugyan, ezért a nyakamat nem tenném rá, de hallottam már olyan adatokat, hogy +1°C belső hőmérséklet növelésnek +3-5% energiaigénye van.
0 x
-
- Hozzászólások: 278
- Csatlakozott: 2009.12.09. 19:26
-
- Hozzászólások: 67
- Csatlakozott: 2010.06.25. 12:33
Fűtés
Meg kéne mérni, hogy pl 20 fokról mennyi idő alatt hűl le pl 15 fokosra a lakás pl 0 Celsius külső hőmérsékletnél, majd vissza kéne fűteni újra 20 fokosra. Meg kéne mérni, hogy a 15-ről 20 fokra való visszafűtés mennyi energiát igényel. Azután meg kéne mérni, hogy a lehűlés és a visszafűtés között eltelt időtartam alatt mennyi energiát igényelne a stabilan 20 fok tartása. Gázfűtésnél az óraállással ez könnyen mérhető.
Nem egyszerű kísérlet. A falak hőtehetetlenségét is bele kéne venni. Talán, ha a fűtőtesttől távol eső helyre tesszük a hőmérőt, akkor nagyobb súllyal esik latba a falak hőmérséklet változása is.
Érzésem szerint egy nagy hőtehetetlenségű (tégla, beton) ház jó szigeteléssel az, ahol a leginkább megéri nem kapcsolgatni a fűtést. Ha kicsi a hőtehetetlenség, (könnyűszerkezetes ház) akkor már érdemes kikapcsolni, hiszen nem a falakat kell felfűteni, csak a házban lévő levegőt. Ez meg elég gyorsan megy. Nagy hőtehetetlenség, rossz szigetelés, nos ez keményebb dió, ilyen az én lakásom is.
Én egy 0 szigetelésű önkormányzati tégla lakásban lakom, gázkonvektorral fűtök. Amikor elmegyek otthonról, bizony lecsavarom a fűtést őrlángra. Annyira nem tartja a meleget a lakás, hogy sztem pocsékolás az utcát fűteni, amikor senki sincs otthon.
Cserébe hidegek a falak.
Nem egyszerű kísérlet. A falak hőtehetetlenségét is bele kéne venni. Talán, ha a fűtőtesttől távol eső helyre tesszük a hőmérőt, akkor nagyobb súllyal esik latba a falak hőmérséklet változása is.
Érzésem szerint egy nagy hőtehetetlenségű (tégla, beton) ház jó szigeteléssel az, ahol a leginkább megéri nem kapcsolgatni a fűtést. Ha kicsi a hőtehetetlenség, (könnyűszerkezetes ház) akkor már érdemes kikapcsolni, hiszen nem a falakat kell felfűteni, csak a házban lévő levegőt. Ez meg elég gyorsan megy. Nagy hőtehetetlenség, rossz szigetelés, nos ez keményebb dió, ilyen az én lakásom is.
Én egy 0 szigetelésű önkormányzati tégla lakásban lakom, gázkonvektorral fűtök. Amikor elmegyek otthonról, bizony lecsavarom a fűtést őrlángra. Annyira nem tartja a meleget a lakás, hogy sztem pocsékolás az utcát fűteni, amikor senki sincs otthon.
Cserébe hidegek a falak.
0 x
-
- Hozzászólások: 4606
- Csatlakozott: 2009.12.09. 17:51
Fűtés
@zenesz (7527):
Nem ertek egyet.
Nem kell meres.
Probald meg kiszamolni. A lakas akarmilyan fajhoju elemeinek a felmelegitesere forditott energiat visszzakapod, amikor lejjeb allitod a homersekletet es lakas elkezd hulni. Akkor az, mint egy futotest futi a lakst. Tehat ezzel nem is kell szamolni, ez nem vesz el. Csak a kulso hoveszteseggel. Kulso hoveszteseg pedig a laks gomerseklet es kinto homerseklet kozti kulonbsegtol fugg, tehat ha barmannyi idore is alacsonyabbra veszed a laks homersekletet, kevesebb energiat hasznalsz.
Nem ertek egyet.
Nem kell meres.
Probald meg kiszamolni. A lakas akarmilyan fajhoju elemeinek a felmelegitesere forditott energiat visszzakapod, amikor lejjeb allitod a homersekletet es lakas elkezd hulni. Akkor az, mint egy futotest futi a lakst. Tehat ezzel nem is kell szamolni, ez nem vesz el. Csak a kulso hoveszteseggel. Kulso hoveszteseg pedig a laks gomerseklet es kinto homerseklet kozti kulonbsegtol fugg, tehat ha barmannyi idore is alacsonyabbra veszed a laks homersekletet, kevesebb energiat hasznalsz.
0 x
-
- Hozzászólások: 357
- Csatlakozott: 2010.01.29. 19:17
Fűtés
Az ember fiziológiáját kihagytátok a számításból.
A hőérzetet a falak adják, ugyanis ha hideg a határoló falszerkezet (bár bent már 30 C fok van), hidegnek érződik a szoba hőmérséklete.
Ilyen szempontból zenész válaszolt jól. Könnyűszerkezetes háznál mivel a falak kis tömegűek és jól hőszigeteltek, le lehet venni a termosztátot.
Nagy tömegű falazatnál ha lehűl napközben a szoba, nem lehet a falat gyorsan felfűteni. Cserébe sokáig tartja a hőmérsékletet. Itt csak módjával a termosztát tekergetéssel.
Ezek miatt amit építettem bioházat a saját célomra, a nappalit kör alakban veszik körül a hálószobák és a vizes helyiségek. Mivel a nappali fala soha nem hűl ki, alacsony hőmérsékletél sem tűnik hidegnek. A hő főként a kör kerületén, a hálószobák felé távozhat. Mivel a tető 50 cm talajjal borított, ezért jól szigetel. Érdemes a színekkel is operálni. A sárga szín melegebb hőérzetet ad.
A hőérzetet a falak adják, ugyanis ha hideg a határoló falszerkezet (bár bent már 30 C fok van), hidegnek érződik a szoba hőmérséklete.
Ilyen szempontból zenész válaszolt jól. Könnyűszerkezetes háznál mivel a falak kis tömegűek és jól hőszigeteltek, le lehet venni a termosztátot.
Nagy tömegű falazatnál ha lehűl napközben a szoba, nem lehet a falat gyorsan felfűteni. Cserébe sokáig tartja a hőmérsékletet. Itt csak módjával a termosztát tekergetéssel.
Ezek miatt amit építettem bioházat a saját célomra, a nappalit kör alakban veszik körül a hálószobák és a vizes helyiségek. Mivel a nappali fala soha nem hűl ki, alacsony hőmérsékletél sem tűnik hidegnek. A hő főként a kör kerületén, a hálószobák felé távozhat. Mivel a tető 50 cm talajjal borított, ezért jól szigetel. Érdemes a színekkel is operálni. A sárga szín melegebb hőérzetet ad.
0 x
-
- Hozzászólások: 860
- Csatlakozott: 2009.12.09. 18:31
Fűtés
@monolit (8714):
De mint volt róla szó, csak néhány fokos hőmérsékletcsökkentés került szóba, ami a határolószerkezet belső felületén is néhány fok csökkenést jelent. Cserébe kisebb a hőáram a határolószerkezet két oldala között, mivel kisebb a hőmérsékletkülönbség is.
Egyébként tény, hogy nagyon jók tudnak lenni a "dombházak", de az a korrekt, ha elmeséled a hátulütőit is...
Ha hideg a határoló falszerkezet...A hőérzetet a falak adják, ugyanis ha hideg a határoló falszerkezet (bár bent már 30 C fok van), hidegnek érződik a szoba hőmérséklete.
De mint volt róla szó, csak néhány fokos hőmérsékletcsökkentés került szóba, ami a határolószerkezet belső felületén is néhány fok csökkenést jelent. Cserébe kisebb a hőáram a határolószerkezet két oldala között, mivel kisebb a hőmérsékletkülönbség is.
Elég nagy botorság lenne. A szabályzást nem véletlenül találták ki.Könnyűszerkezetes háznál mivel a falak kis tömegűek és jól hőszigeteltek, le lehet venni a termosztátot.
Az átlagos fűtőtest nem a falat melegíti és nem is a falhőmérsékletre szabályoz. (Pl.: radiátor + termosztatikus szelep; fan-coil + termosztatikus szelepfej, vagy szobatermosztát)...Nagy tömegű falazatnál ha lehűl napközben a szoba, nem lehet a falat gyorsan felfűteni. Cserébe sokáig tartja a hőmérsékletet. Itt csak módjával a termosztát tekergetéssel.
Cserébe komoly probléma a megfelelő talajnedvesség elleni szigetelés, ha rossz akkor vizes és penészes lesz a fal. Ha pedig jó a talajnedvesség elleni szigetelés, akkor a megfelelő szellőzés kielekítása problémás, különben az általános emberi tevékenységgel (főzés, fürdés, lélegzés) felszabaduló vízpára a lakásban feldúsul, kicsapódik és ettől penészesednek a falak.Mivel a tető 50 cm talajjal borított, ezért jól szigetel.
Egyébként tény, hogy nagyon jók tudnak lenni a "dombházak", de az a korrekt, ha elmeséled a hátulütőit is...
0 x
-
- Hozzászólások: 46
- Csatlakozott: 2009.12.09. 21:43
- Tartózkodási hely: Balaton
Fűtés
A felhasznált energia csak az épület hőveszteségétől függ. Ezt kell pótolni a fűtéssel.
Ha alacsonyabb a belső hőmérséklet, (kisebb a külső-belső hőmérséklet különbsége) akkor kisebb a hőveszteség.
1 °C -kal magasabb belső hőmérséklet kb. 5 % -kal több energiafelhasználást jelent (Pl. : 0 °C külső hőmérséklet, 20 °C belső hőmérséklet esetén: dT = 20 K, 1/20 = 5%)
Az igaz hogy a komfortérzet rosszabb lehült tágyak esetén, ezért max 5 -6 °C kal érdemes alacsonyabb hőmérsékletre hűteni az épületet. máskülönben csak túlfűtéssel tudjuk elérni ugyanazt a komfortérzetet.
Ha alacsonyabb a belső hőmérséklet, (kisebb a külső-belső hőmérséklet különbsége) akkor kisebb a hőveszteség.
1 °C -kal magasabb belső hőmérséklet kb. 5 % -kal több energiafelhasználást jelent (Pl. : 0 °C külső hőmérséklet, 20 °C belső hőmérséklet esetén: dT = 20 K, 1/20 = 5%)
Az igaz hogy a komfortérzet rosszabb lehült tágyak esetén, ezért max 5 -6 °C kal érdemes alacsonyabb hőmérsékletre hűteni az épületet. máskülönben csak túlfűtéssel tudjuk elérni ugyanazt a komfortérzetet.
0 x
-
- Hozzászólások: 415
- Csatlakozott: 2009.12.22. 23:48
Fűtés
Talán azt is érdemes figyelemebe venni, hogy milyen a kazán.
Ha nem szabályozható teljesítményű, akkor az esetek többségében nagyobb teljesítménnyel fűt, mint kellene. Így sokszor ki-be kapcsol, hogy tartsa a beállított hőmérsékletet. Ez hatásfokban rosszabb, mint amelyik szabályozza magát és folyamatosan fűt. Kvantitatívan nem tudom mennyi az annyi, lehet, hogy ez nem olyan jelentős veszteség.
Ha nem szabályozható teljesítményű, akkor az esetek többségében nagyobb teljesítménnyel fűt, mint kellene. Így sokszor ki-be kapcsol, hogy tartsa a beállított hőmérsékletet. Ez hatásfokban rosszabb, mint amelyik szabályozza magát és folyamatosan fűt. Kvantitatívan nem tudom mennyi az annyi, lehet, hogy ez nem olyan jelentős veszteség.
0 x
-
- Hozzászólások: 398
- Csatlakozott: 2009.12.11. 09:52
Fűtés
Amit nem említettetek a fűtéssel kapcsolatban az a levegő páratartalma. Minél szárazabb a levegő annál több melegítésre van szükség, a páratartalom növeli a meleg érzetet. ezért jó a párologtató használata -A túl sok pára pedig, azt az érzést kelti bennünk, hogy nincs elég levegő a helyiségben és túlságosan melegünk van.
0 x
-
- Hozzászólások: 44
- Csatlakozott: 2010.12.15. 07:29
Fűtés
@ge3lan (8748):
Én is pont ezt akartam említeni, sajnos a kazánok nem ugyanolyan hatásfokkal működnek, ha full kakaón mennek, vagy ha közepes teljesítménnyel.
Elméletileg megéri lentebb vennia fűtést, de a gyakorlatban több dolog is közrejátszik, többek között az emberi tényező is: a fűtés normális szintre visszaállítása után még (a kazán teljesítményétől, ház szerkezetétől függően) még jópár óráig a komfortosnál alacsonyabb a hőmértséklet.
Természetesen ezt minden háznál le lehet tesztelni, lekapcsoljuk/kisebbre állítjuk a fűtést, megvárjuk, amíg a hőmérséklet leesik az adott értékre, majd visszaállítjuk a normális fűtést, és megvárjuk, míg visszaáll az eredeti hőmérséklet. Ha az ezalatt felhasznált gáz mennyisége kisebb, mintha végig működött volna folyamatosan a kazán, akkor csak azt kell eldönteni, hogy ez a megtakarítás megéri-e a komfortérzet esetleges csökkenését.
Én is pont ezt akartam említeni, sajnos a kazánok nem ugyanolyan hatásfokkal működnek, ha full kakaón mennek, vagy ha közepes teljesítménnyel.
Elméletileg megéri lentebb vennia fűtést, de a gyakorlatban több dolog is közrejátszik, többek között az emberi tényező is: a fűtés normális szintre visszaállítása után még (a kazán teljesítményétől, ház szerkezetétől függően) még jópár óráig a komfortosnál alacsonyabb a hőmértséklet.
Természetesen ezt minden háznál le lehet tesztelni, lekapcsoljuk/kisebbre állítjuk a fűtést, megvárjuk, amíg a hőmérséklet leesik az adott értékre, majd visszaállítjuk a normális fűtést, és megvárjuk, míg visszaáll az eredeti hőmérséklet. Ha az ezalatt felhasznált gáz mennyisége kisebb, mintha végig működött volna folyamatosan a kazán, akkor csak azt kell eldönteni, hogy ez a megtakarítás megéri-e a komfortérzet esetleges csökkenését.
0 x
-
- Hozzászólások: 46
- Csatlakozott: 2009.12.09. 21:43
- Tartózkodási hely: Balaton
Fűtés
A kondenzációs kazánok azok, amelyeknek alacsony teljesítményen jobb a hatásfoka. A hagyományos kazánoknak olyankor rosszabb.
0 x
-
- Hozzászólások: 357
- Csatlakozott: 2010.01.29. 19:17
Fűtés
@Caspi (8721):
Elég nagy botorság lenne. A szabályzást nem véletlenül találták ki.
A pongyola fogalmazásom visszaüt . Természetesen nem a fizikai leszerelésre értettem, hanem a leszabályozásra.
Az átlagos fűtőtest nem a falat melegíti és nem is a falhőmérsékletre szabályoz. (Pl.: radiátor + termosztatikus szelep; fan-coil + termosztatikus szelepfej, vagy szobatermosztát)...
Tudom én is, de a hőt elnyeli a falazat.
Cserébe komoly probléma a megfelelő talajnedvesség elleni szigetelés, ha rossz akkor vizes és penészes lesz a fal. Ha pedig jó a talajnedvesség elleni szigetelés, akkor a megfelelő szellőzés kielekítása problémás, különben az általános emberi tevékenységgel (főzés, fürdés, lélegzés) felszabaduló vízpára a lakásban feldúsul, kicsapódik és ettől penészesednek a falak.
Egyébként tény, hogy nagyon jók tudnak lenni a "dombházak", de az a korrekt, ha elmeséled a hátulütőit is... [/b
Itt viszont te nem voltál figyelmes . A tető az ami talajjal borított (zöld-tető). A dombházak tetőszerkezete egyébként hő és vízzáró szigeteléssel ellátottak. Nem tud a pára feldúsulni és kicsapódni ha a lakás meleg. Itt nagy tömegű a falszerkezet, nem hűl ki a ház a harmatponthoz. A legtöbb esetben kandallót és padlófűtést alkalmaznak, amelyek nem járulnak hozzá a párásodás kialakulásához.
Elég nagy botorság lenne. A szabályzást nem véletlenül találták ki.
A pongyola fogalmazásom visszaüt . Természetesen nem a fizikai leszerelésre értettem, hanem a leszabályozásra.
Az átlagos fűtőtest nem a falat melegíti és nem is a falhőmérsékletre szabályoz. (Pl.: radiátor + termosztatikus szelep; fan-coil + termosztatikus szelepfej, vagy szobatermosztát)...
Tudom én is, de a hőt elnyeli a falazat.
Cserébe komoly probléma a megfelelő talajnedvesség elleni szigetelés, ha rossz akkor vizes és penészes lesz a fal. Ha pedig jó a talajnedvesség elleni szigetelés, akkor a megfelelő szellőzés kielekítása problémás, különben az általános emberi tevékenységgel (főzés, fürdés, lélegzés) felszabaduló vízpára a lakásban feldúsul, kicsapódik és ettől penészesednek a falak.
Egyébként tény, hogy nagyon jók tudnak lenni a "dombházak", de az a korrekt, ha elmeséled a hátulütőit is... [/b
Itt viszont te nem voltál figyelmes . A tető az ami talajjal borított (zöld-tető). A dombházak tetőszerkezete egyébként hő és vízzáró szigeteléssel ellátottak. Nem tud a pára feldúsulni és kicsapódni ha a lakás meleg. Itt nagy tömegű a falszerkezet, nem hűl ki a ház a harmatponthoz. A legtöbb esetben kandallót és padlófűtést alkalmaznak, amelyek nem járulnak hozzá a párásodás kialakulásához.
0 x
-
- Hozzászólások: 860
- Csatlakozott: 2009.12.09. 18:31
Fűtés
@monolit (8787):
Jártál már nyáron, trópusi növényeket tenyésztő üvegházban?
"Tudományosabban", az emberi komfortzónában (hőmérsékletre értve) a levegő páramegtartó képessége mindig korlátos, vagyis előbb-utóbb eljutsz egy olyan páramennyiségig, ahol annak egy része ki fog csapódni a levegőből. Ezért nem praktikus olyan mértékben körbeszigetelni egy épületet, hogy az épületszerkezeten keresztül a páradiffúziót megakadályozza. Egyébként ilyenek a "passzív házak", amikről általában azt nem mesélik el, hogy központi szellőztető rendszer nélkül nem működnek.
Ebbe a kategóriába tartozik a te házad is. Ha nincs nedvesedés, akkor a nyílászárókon, vagy szellőzőkürtőkön kell lennie akkora légcserének, ami biztosítja a páraelvezetést, de ebben az esetben a szellőztetési (filtrációs) hőveszteség, ami a téli hőveszteség jelentős része, az a te házadnál is ugyanúgy megvan.
Jártál már nyáron, trópusi növényeket tenyésztő üvegházban?
"Tudományosabban", az emberi komfortzónában (hőmérsékletre értve) a levegő páramegtartó képessége mindig korlátos, vagyis előbb-utóbb eljutsz egy olyan páramennyiségig, ahol annak egy része ki fog csapódni a levegőből. Ezért nem praktikus olyan mértékben körbeszigetelni egy épületet, hogy az épületszerkezeten keresztül a páradiffúziót megakadályozza. Egyébként ilyenek a "passzív házak", amikről általában azt nem mesélik el, hogy központi szellőztető rendszer nélkül nem működnek.
Ebbe a kategóriába tartozik a te házad is. Ha nincs nedvesedés, akkor a nyílászárókon, vagy szellőzőkürtőkön kell lennie akkora légcserének, ami biztosítja a páraelvezetést, de ebben az esetben a szellőztetési (filtrációs) hőveszteség, ami a téli hőveszteség jelentős része, az a te házadnál is ugyanúgy megvan.
Párásodás szempontjából közömbös, hogy milyen hőtermelőt és hőleadót használsz. Kivétel, ha termál forrást vezetsz át nyílt csatornában az épületen, de ez nem túl gyakori eset.A legtöbb esetben kandallót és padlófűtést alkalmaznak, amelyek nem járulnak hozzá a párásodás kialakulásához.
0 x
-
- Hozzászólások: 357
- Csatlakozott: 2010.01.29. 19:17
Fűtés
@Caspi (8794):
Természetesen igazad van abban hogy a légcsere létrejön. Itt ketté is választanám a passzívházat a bioháztól már az elején. A passzívházban gépészetileg oldják meg, amit a bioházban hagyományos úton, légrésen keresztül. Egy bioház megépítésénél kerülik a műanyag nyílászárókat, mert az nem illik bele az összképbe. Mint köztudott a fa szerkezet hajlamos a vetemedésre, ezért nem zár olyan pontosan mint a műanyag. Ámbár már alkalmazzák a rés-szellőzést a műanyag nyílászáróknál mostanában a pára gondok miatt.
A nagy anyagtömeg jó szolgálatot tesz, amint a kör alakzat is. Kisebb a hőleadó felület ugyanazon alapterülethez, megnő a benapozás, a turbulens légmozgások csökkennek mivel nem sarkos, stb.-stb.
Úgy vélem nem igazán vagy az ilyen jellegű építkezés híve. Nos, jelenleg a nappaliban 26 C fok van, a hálókban 20,8-22.2 C fok.... külső hőmérséklet:+ 4.9 C fok mellett. Jelenleg még csak a kandalló fűt! Nagyobb hidegben sem volt alacsonyabb a hőmérséklet, a hó a tetőn kiválóan szigetelt. Mivel a kandalló győzi a hőtermelést, még nem kellett beindítanom a faelgázosító kazánom. Ha süt a nap az ablakfelületeken létrejövő benapozás, valamint a déli nagy üvegfelületek enyhébb téli napokon elegek az épület kifűtéséhez.
A barátaimat meggyőzte ez az építkezési mód.
A hagyományos fűtőberendezések az égéshez sok levegőt igényelnek, amit biztosítani kell, emiatt a pára is távozik. Elvégzi a szükséges légcserét az épületben a kéményen keresztül. A padlófűtésnél a nagy felület "szárító" hatású. Kandallóhoz ha kicsi a filtráció, bevezetik a kandalló testbe a külső levegőt csőrendszeren keresztül, ami a padlóban vezethető.Párásodás szempontjából közömbös, hogy milyen hőtermelőt és hőleadót használsz. Kivétel, ha termál forrást vezetsz át nyílt csatornában az épületen, de ez nem túl gyakori eset.
Természetesen igazad van abban hogy a légcsere létrejön. Itt ketté is választanám a passzívházat a bioháztól már az elején. A passzívházban gépészetileg oldják meg, amit a bioházban hagyományos úton, légrésen keresztül. Egy bioház megépítésénél kerülik a műanyag nyílászárókat, mert az nem illik bele az összképbe. Mint köztudott a fa szerkezet hajlamos a vetemedésre, ezért nem zár olyan pontosan mint a műanyag. Ámbár már alkalmazzák a rés-szellőzést a műanyag nyílászáróknál mostanában a pára gondok miatt.
A nagy anyagtömeg jó szolgálatot tesz, amint a kör alakzat is. Kisebb a hőleadó felület ugyanazon alapterülethez, megnő a benapozás, a turbulens légmozgások csökkennek mivel nem sarkos, stb.-stb.
Úgy vélem nem igazán vagy az ilyen jellegű építkezés híve. Nos, jelenleg a nappaliban 26 C fok van, a hálókban 20,8-22.2 C fok.... külső hőmérséklet:+ 4.9 C fok mellett. Jelenleg még csak a kandalló fűt! Nagyobb hidegben sem volt alacsonyabb a hőmérséklet, a hó a tetőn kiválóan szigetelt. Mivel a kandalló győzi a hőtermelést, még nem kellett beindítanom a faelgázosító kazánom. Ha süt a nap az ablakfelületeken létrejövő benapozás, valamint a déli nagy üvegfelületek enyhébb téli napokon elegek az épület kifűtéséhez.
A barátaimat meggyőzte ez az építkezési mód.
0 x
-
- Hozzászólások: 2318
- Csatlakozott: 2009.12.09. 19:37
- Tartózkodási hely: Finnország
Fűtés
@monolit (8801): Tudnál egy fényképet is mutatni a házadról, hogy el tudjuk képzelni hogyan is néz ki?
0 x
-
- Hozzászólások: 357
- Csatlakozott: 2010.01.29. 19:17
-
- Hozzászólások: 2318
- Csatlakozott: 2009.12.09. 19:37
- Tartózkodási hely: Finnország
Fűtés
Következőt látom, zöld tetős ház (és nem dobház). Légcsere (biztosan van): nagy ablakok, üvegajtó, tetőablak! Három kéményt látok, tehát nem csak egy kandalló van. A falfűtésről annyit, hogy laktam ilyen házba és kevesebb gázt igényelt a felfűtése (egyedi fűtés volt), a fal mégsem volt még csak langyos se, a lakásban meg 26 fok volt, szellőzés volt.
0 x
-
- Hozzászólások: 357
- Csatlakozott: 2010.01.29. 19:17
Fűtés
@Gábor (8853):
Az ablakok 100*130-as méretűek 1.4-es thermoplán üvegezéssel, a nagy ablakfelületek (közte az üvegajtó) délre lett tájolva. A télikert funkciót látta volna el, de azt nem alakítottam ki, bár pár növény azért van . Főként ez fűti fel a házat télen, ha van napsugárzás.
A nappali feletti kupola (tetőablak) az 4 rétegű polikarbonát. Valóban három kémény van, ebből egy a faelgázosító kazáné a fűtőhelyiségben, egy a nappaliban (kandalló) és egy a konyhában (sparhelt). Mivel a nappali és a konyha közös légterű, a szellőzés biztosított a kémény köpenyen át. A kémények előregyártott hátulról szellőztetett Prespor kémények (szlovák). Csak egy kandallóm van!
A fűtés. Mindenhol van padlófűtés,minden helyiség kövezett. A hálószobákban és a fürdőkben radiátor is van, az átmeneti időszakban (ősszel-tavasszal) amikor kisebb hőmennyiség is elég, a teljes ház fűtése nélkül is komfortossá tehetők a szobák. A keleti oldalon levő két háló és a fürdő kivételével a kandalló ez idáig ellátta szerepét, most jelenleg azt az oldalt is fűtöm mert 26,2 C fok van a nappaliban a digitális órán levő hőmérő szerint.
Az ablakok 100*130-as méretűek 1.4-es thermoplán üvegezéssel, a nagy ablakfelületek (közte az üvegajtó) délre lett tájolva. A télikert funkciót látta volna el, de azt nem alakítottam ki, bár pár növény azért van . Főként ez fűti fel a házat télen, ha van napsugárzás.
A nappali feletti kupola (tetőablak) az 4 rétegű polikarbonát. Valóban három kémény van, ebből egy a faelgázosító kazáné a fűtőhelyiségben, egy a nappaliban (kandalló) és egy a konyhában (sparhelt). Mivel a nappali és a konyha közös légterű, a szellőzés biztosított a kémény köpenyen át. A kémények előregyártott hátulról szellőztetett Prespor kémények (szlovák). Csak egy kandallóm van!
A fűtés. Mindenhol van padlófűtés,minden helyiség kövezett. A hálószobákban és a fürdőkben radiátor is van, az átmeneti időszakban (ősszel-tavasszal) amikor kisebb hőmennyiség is elég, a teljes ház fűtése nélkül is komfortossá tehetők a szobák. A keleti oldalon levő két háló és a fürdő kivételével a kandalló ez idáig ellátta szerepét, most jelenleg azt az oldalt is fűtöm mert 26,2 C fok van a nappaliban a digitális órán levő hőmérő szerint.
0 x
-
- Hozzászólások: 1
- Csatlakozott: 2012.08.24. 13:56
Fűtés
Nemrég lettünk kész az építkezéssel, rengeteg problémát okozott a kazán választás. Manapság nehéz viszonylag olcsó és egyben megbízható kazánt találni. Aki kazán cserére vagy kazán vásárlásra szánná el magát a következő oldalt ajánlom figyelmébe:
MODERÁLVA
A fórum továbbra se ingyenes reklámfelület.
MODERÁLVA
A fórum továbbra se ingyenes reklámfelület.
0 x
-
- Hozzászólások: 2
- Csatlakozott: 2019.10.30. 08:01
Fűtés
Egy vályogházat vásároltunk, de pár évig nem költöztünk be.
Szerintetek téli időszakban, tartós fagy esetén, milyen mértékben tud hatvan centis fal teljesen átfagyni?
Szerintetek téli időszakban, tartós fagy esetén, milyen mértékben tud hatvan centis fal teljesen átfagyni?
0 x
-
- *
- Hozzászólások: 6521
- Csatlakozott: 2009.12.05. 09:31
- Tartózkodási hely: Budapest
-
- Hozzászólások: 148
- Csatlakozott: 2017.01.13. 12:35
Fűtés
Ha hosszú időn keresztül az egyetlen hőforrás a talaj hője, akkor az átfagyás nagyban függ a nyílászárók hőszigetelő képességétől is. De a vízrendszert én nem kockáztatnám, azt érdemes leereszteni.
0 x
-
- Hozzászólások: 2
- Csatlakozott: 2019.10.30. 08:01
Fűtés
Igen.
Vízvezeték egyelőre csak a kerti csapig van, ahonnan természetesen leengedtük a vizet.
Havonta lejárunk körbenézni, tenni-venni, és majd infra hőmérővel leteszteljük a helységeket, falakat.
Köszönöm.
Vízvezeték egyelőre csak a kerti csapig van, ahonnan természetesen leengedtük a vizet.
Havonta lejárunk körbenézni, tenni-venni, és majd infra hőmérővel leteszteljük a helységeket, falakat.
Köszönöm.
0 x