Alkohol a benzinben. Környezetbarát?
Elküldve: 2012.06.26. 03:21
Itt felénk (a nagy víz túloldalán) a normál és a szuperbenzin szinte mindenhol 10 százalék alkoholt (etanolt) tartalmaz. Mert az megújuló energiaforrás, környezetbarát... főleg kukoricából keszitik.
Egy véletlen megfigyeléssel kezdődött: egy hosszabb úton egy helyen csak alkoholmentes benzin volt kapható, és úgy tűnt, hogy hosszabbat mentünk azzal egy tank benzinnel.
Most előre megfontolt szándékkal kétszer alkoholos, ketszer meg alkoholmentes benzint tankoltam és mértem a fogyasztást. Azonos korülmények, városi forgalom, munkába meg edzésre menet, több, mint ezer kilométert tettem meg egyikkel is, másikkal is.
1 gallon alkoholtartalmu benzinnel 23-24 mérföldet mentem: 10l/100km.
1 gallon alkoholmentessel 27-28 mérföldet: 8.5l/100km.
15 százalék különbség az alkoholmentes benzin javára.
Ami elképesztő, hogy az alkoholos benzin 10 literje ugye 9 liter benzint és meg egy liter alkoholt is tartalmaz, azaz tiszta benzinből is több kell így, alkohollal keverve és meg az alkohol előallításához szükséges energia, környezeti terhelés is ott van.
Ugyanezt a 100 km-t 8.5 liter tiszta benzinnel is meg lehet tenni, vagy 9 liter benzin egy liter alkohol keverekevel. Fél literrel kevesebb benzin fogy ha nem alkoholizaljak.
Ezután kicsit utánaolvastam, a Consumer Reports című fogyasztóvedelmi magazin hasonló eredmenyre jutott a 15 százalek alkoholt tartalmazó benzinnel.
Ott kb 30 százalék volt a különbség az alkoholmentes benzin javára (16.8 és 23.5 liter/100km, egy SUV fogyasztása).
Igaz ugyan, hogy 15 százalékkal kevesebb benzin van az E85-ben, de ha 30 százalékkal tobb kell belőle, akkor itt is több benzin fogy...
Érdekes, hogy a Consumer Reports erre nem tért ki.
Összeesküvés? Butaság? Lobbi?
Egy véletlen megfigyeléssel kezdődött: egy hosszabb úton egy helyen csak alkoholmentes benzin volt kapható, és úgy tűnt, hogy hosszabbat mentünk azzal egy tank benzinnel.
Most előre megfontolt szándékkal kétszer alkoholos, ketszer meg alkoholmentes benzint tankoltam és mértem a fogyasztást. Azonos korülmények, városi forgalom, munkába meg edzésre menet, több, mint ezer kilométert tettem meg egyikkel is, másikkal is.
1 gallon alkoholtartalmu benzinnel 23-24 mérföldet mentem: 10l/100km.
1 gallon alkoholmentessel 27-28 mérföldet: 8.5l/100km.
15 százalék különbség az alkoholmentes benzin javára.
Ami elképesztő, hogy az alkoholos benzin 10 literje ugye 9 liter benzint és meg egy liter alkoholt is tartalmaz, azaz tiszta benzinből is több kell így, alkohollal keverve és meg az alkohol előallításához szükséges energia, környezeti terhelés is ott van.
Ugyanezt a 100 km-t 8.5 liter tiszta benzinnel is meg lehet tenni, vagy 9 liter benzin egy liter alkohol keverekevel. Fél literrel kevesebb benzin fogy ha nem alkoholizaljak.
Ezután kicsit utánaolvastam, a Consumer Reports című fogyasztóvedelmi magazin hasonló eredmenyre jutott a 15 százalek alkoholt tartalmazó benzinnel.
Ott kb 30 százalék volt a különbség az alkoholmentes benzin javára (16.8 és 23.5 liter/100km, egy SUV fogyasztása).
Igaz ugyan, hogy 15 százalékkal kevesebb benzin van az E85-ben, de ha 30 százalékkal tobb kell belőle, akkor itt is több benzin fogy...
Érdekes, hogy a Consumer Reports erre nem tért ki.
Összeesküvés? Butaság? Lobbi?