Még egy ilyen és beteszlek cseppkő mellé

/OFF Elnézést!
A Védák szerint tanulja. Megszületik egy tehetséges lény (prajápati), és a szülei elkezdik tanítani. Ha tehetséges, akkor megkérik, hogy tervezzen élőlényeket, és népesítsen be néhány területet. A Védák általában csak a sikeres tervezésekről írnak, de arra is van példa, hogy az egyik tervező igencsak meglepődött az eredményen. Szóval egészen emberi az egész, csak sajnos a technológiák nem publikusak, (vagy úgyis túl bonyolult ahhoz, hogy mi, emberek könnyen leutánozzuk?). Csak némi utalás van a módszerekre. Persze mentségükre legyen szólva, hogy ebből a szempontból annak idején nem sokan firtatták a tervező kilétét és módszereit.Honnan tudja a tervező, hogy mit és hogyan tervezzen?
És ki tervezte az első tervezőt?Megszületik egy tehetséges lény (prajápati), és a szülei elkezdik tanítani.
Szeretem, ahogyan mindig bebizonyítod, hogyan lehet egyszerűen, gyorsan, nagyon téves következtetéseket levonni. Nem először írom le ebben a vitában, hogy egyetlen, önkényesen megválasztott analógiából ne általánosítsál.És arról, hogy Mozart mit nyilatkozott a zenei tehetségéről, meg az alkotás folyamatáról? Nos? Valaki? Igen érdekes dolgokat mondott el azokról a történésekről, amelyek végén megalkotta rendkívüli műveit. Az a gyanúm, hogy amíg ezt nem értjük meg, nem sok reményünk lehet a biológiai formák megalkotásának megértésére sem.
Javít ki ha tévedek, de mintha te szoktál volna kardoskodni, hogy ha két faj nagyon eltérően néz ki, akkor nem lehetnek rokonok, illetve az egymáshoz való hasonlóság a korlátozott plaszticitás miatt lehetséges. Erre most leírsz két fajt, amelyek tuti nem rokonai egymásnak, viszont a megszólalásig hasonlít az egyik a másikra.Egy kicsit más léptékű élete van egy prajápatinak, mint az embereknek, a formai hasonlóságon kívül (állítólag ugyanúgy néznek ki, mint az emberek) nehéz lenne összehasonlítani a két fajt.
Nem egészen ezt kérdeztem, de mindegy.Honnan tudja a tervező, hogy mit és hogyan tervezzen?
Felkeltetted az érdeklődésemet a természettudományok módszertana iránt. Vajon milyen választ találtak a Mozart-féle ihletettségre? Olvastam, hogy számos hasonló esetről tudunk. Tudósok, tehetséges emberek egyik pillanatról a másikra igen összetett jelenségeket (szimfónia, matematikai képlet, stb.) írnak le. Önmaguk azt mondják, hogy nem a korábbi munkájuk következtében, hanem valamiféle belső ihlettől indíttatva tudták megfogalmazni az újdonságot.A természettudományok szerencsére másképpen működnek.
Az iskolában tervezők ezreit képeznek. Nem lenne praktikusabb, ha a tanárok végeznék el a tervezők munkáját? Szerintem nem, bár bizonyára képesek lennének rá. Isten kivételével mindenkinek vannak korlátai, mennyiségi és minőségi téren is.Nem praktikusabb azoknak tervezni, akik tanítják a leendő "tervezőt"? Persze ha tehetséges.
Nem megszólalásig. Csak a forma (két kéz-láb, egy fej fülekkel, szemekkel, orral, stb.). Rokonok lehetnek, de zseniknek is születtek már hülyegyerekei. Bocs, nem akarok senkit sem lehülyézni. A tervezés képessége nem a kinézettől, hanem a tudattól függ, és alapvetően pedig a karmától (mire kapott engedélyt az illető a korábbi döntései, tettei alapján).Javít ki ha tévedek, de mintha te szoktál volna kardoskodni, hogy ha két faj nagyon eltérően néz ki, akkor nem lehetnek rokonok, illetve az egymáshoz való hasonlóság a korlátozott plaszticitás miatt lehetséges. Erre most leírsz két fajt, amelyek tuti nem rokonai egymásnak, viszont a megszólalásig hasonlít az egyik a másikra.
Ennek en is orulok, talan mutatsz valami fejlodest.Felkeltetted az érdeklődésemet a természettudományok módszertana iránt.
Talan megsem.Vajon milyen választ találtak a Mozart-féle ihletettségre? Olvastam, hogy számos hasonló esetről tudunk.
A termeszettudomany egeszenek velemenyet nem tudom, a sajatom az, hogy de bizony, a korabbi munkajuk eredmenyekepp hoztak letre uj dolgokat. Lehet, hogy szukseg volt ehhez ihletre is, de az ihlet megjelenese es az uj dolog leirasa kozott jelentos mennyisegu idonek kellett eltelnie, mikozben ha tudat alatt is, de folyton forgattak a gondolatot a fejukben.Tudósok, tehetséges emberek egyik pillanatról a másikra igen összetett jelenségeket (szimfónia, matematikai képlet, stb.) írnak le. Önmaguk azt mondják, hogy nem a korábbi munkájuk következtében, hanem valamiféle belső ihlettől indíttatva tudták megfogalmazni az újdonságot.
Mi erről a természettudomány véleménye?
Jajjj, mar megint az a cunya rossz veletlen. Az agy nem veletlenszeruen dolgozgat, es a szamolasi kapacitasa nagyon kicsi. Valakinek a szorzotabla sem megy...Utána számolt-e bármelyikőtök, hogy mekkora számolási kapacitással kell rendelkeznie az agynak, ha véletlenszerű kombinációkból hozta létre az ilyen alkotásokat?
És szakosodtak is?Az iskolában tervezők ezreit képeznek.
Mi ez a bizonytalanság?Nem lenne praktikusabb, ha a tanárok végeznék el a tervezők munkáját? Szerintem nem, bár bizonyára képesek lennének rá.
Ezt Te honnan tudod?Isten kivételével mindenkinek vannak korlátai, mennyiségi és minőségi téren is.
Utanaszamoltal-e, hogy hany agynak mennyi ideig kell "szamolnia", mire megegyszer ugyanezt az alkotast letrehozza?Utána számolt-e bármelyikőtök, hogy mekkora számolási kapacitással kell rendelkeznie az agynak, ha véletlenszerű kombinációkból hozta létre az ilyen alkotásokat?
Azert, mert a kulonbseg vegtelenul pici...@vaskalapos (8706): vegtelenul kicsi szamok nem leteznek. pl. az 1.99999.... vegtelen szakaszos tizedes tort es a 2 koze sem tudsz bepreselni egy vegtelenul pici szamot.
Milyen evolúciós modellel tudod leírni a "magasabb absztrakciós szint" létezését? Milyen kísérlettel tudod alátámasztani, hogy így fejlődhetett ki az agy neuronhálózata?Egy egyszeru neuralis halozat kepes megtanulni fuggvenyeket, es ismeretlen bemenetre kepes jo kozelitessel megadni a hozza tartozo fuggvenyerteket. Ha ugyanezt egy olyan bonyolulstagu halozat csinalja, mint pl. az agy, akkor kepes lehet sok, latszolag kulonbozo problemat osszekapcsolni, kozos megoldast talalni rajuk egyel magasabb absztrakcios szinten.
Általános tapasztalat, hogy az emberek sok mindenre képesek, de nem fognak bele mindenbe, inkább másnak adják ki a munkát, és fizetnek érte (vagy cserébe a saját munkájukat ajánlják fel). A teremtés során is ez történt, ki-ki azt a feladatot vállalta fel, amire kedve volt, vagy megfelelően motiválták rá.Nem lenne praktikusabb, ha a tanárok végeznék el a tervezők munkáját? Szerintem nem, bár bizonyára képesek lennének rá.
Maga a Sors szimfónia nem, de általában a szimfóniák már a megismételhető zenei művek kategóriáját jelölik ki, néhány olyan tulajdonság alapján, ami a közös bennük.a Sors szinfoniat... Az egy egyszeri, nem megismetelheto esemeny volt.
De ki vállalta fel a reklamációs ügyintézést, mivel lenne hozzá néhány keresetlen szavam, meg egy folyamatosan bővülő listám...A teremtés során is ez történt, ki-ki azt a feladatot vállalta fel, amire kedve volt, vagy megfelelően motiválták rá.
Légy szíves add meg azokat a jellemzőket, mert akkor talán eljutunk az ID fajfogalmáig is.Maguk az élőlények egyszeri, nem megismételhető jelenségek, de vannak olyan közös jellemzőik, ami alapján kategorizálni lehet őket.
Na igen. De ki tervezte a tervezőt?Viszont tervezetten jóval nagyobb valószínűséggel létrehozhatók, ha adott a szükséges háttértudás.
Egy mondatban hogyan vagy képes ennyi butaságot összehordani?A biológiában a tervezettség csak azért képezheti vita tárgyát, mert nekünk, embereknek nincs a birtokában a hasonló bonyolultságú dolgok létrehozásához a háttértudás.
Inkább unalmasan dagályosak ahhoz képest, hogy egyetlen állítást tudnak felmutatni: "így tervezték".Egyes kreacionista írások épp ugyanilyen okból érthetőek meg nehezen.
Gondolom folyékonyan beszéled és olvasod az arámi, óegyiptomi, szanszkrit, olmék, tolték, azték, maja, inka és egyéb nyelveket, hogy eldönthesd melyik szent könyv is lesz az igazi...Előképzettségre van szükség hozzájuk (minimum annak a nyelvnek az ismerete, amin megírták őket).
Maguk a szimfoniak egyszeri, nem megismételhető jelenségek, de vannak olyan közös jellemzőik, ami alapján kategorizálni lehet őket. Ezek már megismételhető tulajdonságok, véletlen kialakulásuk valószínűsége közelít a nullához, és mégis léteznek. Viszont tervezetten jóval nagyobb valószínűséggel létrehozhatók-e, ha adott a szükséges háttértudás?Maguk az élőlények egyszeri, nem megismételhető jelenségek, de vannak olyan közös jellemzőik, ami alapján kategorizálni lehet őket. Ezek már megismételhető tulajdonságok, véletlen kialakulásuk valószínűsége közelít a nullához, és mégis léteznek. Viszont tervezetten jóval nagyobb valószínűséggel létrehozhatók, ha adott a szükséges háttértudás. A biológiában a tervezettség csak azért képezheti vita tárgyát, mert nekünk, embereknek nincs a birtokában a hasonló bonyolultságú dolgok létrehozásához a háttértudás.
Az ERTEM weblapja magyarul van, megis ertelmetlene es erthetetlen. Pedig ismerem a magyar nyelvet.Egyes kreacionista írások épp ugyanilyen okból érthetőek meg nehezen. Előképzettségre van szükség hozzájuk (minimum annak a nyelvnek az ismerete, amin megírták őket).
Hogy nem-e? Csak egy példa a vitatottságról: Martin Rees, Csak hat számEgyébként óceánt, Napot, kontinentális kőzetlemezeket, Holdat, üstökösöket, felhőket, tornádókat, villámokat, vulkánkitörést és gravitációt sem tudunk készíteni mégsem vita tárgya, hogy természeti jelenségekről van szó.
Ugyanazt, mint az az altalad idezett hipotezisre: jopofa jatek, semmi alapja nincsen.Pusztán a kíváncsiság kedvéért megkérdezném, hogy akkor mit szólnál, ha ugyanezt a hipotézist egy kreacionista írás vetné fel. Végtelen számú univerzum, amelyben végtelen számú csillag, bolygó, mind más-más természeti törvények hatása alatt, és mind valamiképpen mégis biztosítja az élet lehetőségét - ezúttal Isten által tervezetten?
Semmi alapja nincs egy ilyen feltetelezesnek. Persze jopofa dolog eljatszani a gondolattal, de ismereteink szerint egyetlen univerzum letezik.Martin Rees könyvéből megtudjuk, hogy a lehetséges alternatíva az univerzumok végtelen sokasága, amelyek mindegyikében más-más értéket vesznek fel ezek a kritikus konstansok.
Marmint, hogy az univerzum pont olyan amilyen? Hat igy alakult. Mert az ot alkoto anyag es kolcsonhatasok epp ilyenek. Miert ilyenek? Nem tudjuk. En azt mondom, az a tulajdonsaguk.Hogyan alakulhatott ez így? Teljesen véletlen módon? Vagy valamiféleképpen ilyennek tervezték?
Hallgasd meg (nézd meg) Dávid Gyula: Lakható és lakhatatlan Világegyetemek előadását, és akkor jobban megérted, hogyan gondolkoznak a csillagászok.Gondolod, hogy az anyag tulajdonsagai (konstansok) onkenyesen barmilyennek valaszthatoak? Valaki eldonti, hogy most legyen x=0.93 es inditsuk ujra a kiserletet?
Bocs, egyesek feltételezései szerint. A konkrét ismeretekből nem vezetheted le ezt a kijelentést. Egyáltalán azt sem döntheted el, hogy véges vagy végtelen tér vesz körül minket.de ismereteink szerint egyetlen univerzum letezik
Te hany vilagegyetemet ismersz?Bocs, egyesek feltételezései szerint.de ismereteink szerint egyetlen univerzum letezik
Siker, penz, nok, csillogas....Milyen evolúciós előnyt biztosít egy szimfónia megalkotási képessége?
Ertem en, de attol a teny az teny marad... van nekunk egy univerzumunk. Nincs tobb.akkor jobban megérted, hogyan gondolkoznak a csillagászok
Kerested már a szemetes kosárban?Miért csak a "szimfónia" bukkan fel, gyakorlatilag tökéletes formában, miért nem a többi "próbálkozás"?
Megmondom, ha milliméterre pontosan megmutatod, hogy hol kezdődik és hol végződik a Szahara...Mikor alakulhatott ki evolúcióval az agy ilyen képessége? Az őskorban? Korábban? Később?
Egyszerű. Pénzt kap érte és nem hal éhen.Milyen evolúciós előnyt biztosít egy szimfónia megalkotási képessége?
Van-e részletes modelled, hogy miért lett "tervezve" szimfónia írási képesség? Meg tudod mutatni, hogy ez hol van kódolva a DNS-ben?Van-e részletes modell a lépésről-lépésre kialakulásról, vagy csak a képzeletedben kötöd össze a nagyobb ugrásokat a feltételezett fejlődési sorban?
A természettudomány a megismerhetővel foglalkozik, ha eddig nem jöttél volna rá.Mint korábban említettem, még az érzékelésünk (látás, hallás, tapintás, szaglás, ízlelés) sem közvetlen, minden áttételesen, kódolva történik (ha az agyban összegződik a tapasztalat).
Billentyűzetet adni egyesek kezébe, hogy azon pötyögjék le: nem hisznek a tudományban. Ami természetesen sem a természettudomány alapján működő dolgokat, sem a természettudományt, sem pedig a természet működését nem zavarja...Felmerül hát a filozófiai kérdés: Mit TUD a tudomány?
Arra sincs okunk feltetelezni, hogy mindig ugyanazok ezek a konstansok [ha az univerzum ciklikus, vagy leteznek parhuzamos univerzumok]. A Hubble konstansrol peldaul tudjuk, hogy idotol fuggo mennyiseg. Nem "valaki" donti el, hogy mik legyenek a konstansok ertekei, hanem egyszeruen most egy olyan univerzum letezik, ahol ezeket tudjuk merni. Maskor meg letezhet olyan univerzum, ahol akar ki sem alakul a hidrogen. A big bang elotti, es a nagy reccs utani pillanatrol szerintem legfeljebb annyit tudunk elmondani, hogy az altalunk ismert fizikai torvenyek ott nem ervenyesek, tehat nincs semmi alapunk feltetelezni, hogy ezek a konstansok ott is ugyanazok.Miert lennenk masok az anyag tulajdonsagai a kulonbozo vilagegyetemekben? Van okod feltetelezni?
Gondolod, hogy az anyag tulajdonsagai (konstansok) onkenyesen barmilyennek valaszthatoak? Valaki eldonti, hogy most legyen x=0.93 es inditsuk ujra a kiserletet?