Lusta voltál végigírni?Hülye aki elolvassa... amiket írsz.
Tényleg?
Pontosan ezért hoztam fel a Faraday korongot.Elkerülted a választ mint a többi okostojás.
Nincs relativitás ahol nincs "állórész".Mihez képest mozog és miért?
Lusta voltál végigírni?Hülye aki elolvassa... amiket írsz.
Tényleg?
Mint látom, te magad is elolvastad.
Elég kevés infót találtál róla Nem a Te hibád...ennyi van!Én értem hogy működik,Te viszont NEM.Solaris írta: Azt is látom, hogy még mindig az "önmagához képest mozgó testnél" tartasz. Erről nincs miről beszélnünk, mert az "ezofizikához" nem értek.
A Faraday - korong az első egyenáramú generátor. Természetesen motorként is üzemeltethető. Az, hogy a korongot forgatjuk, vagy az alkalmasan kialakított mágnest, teljesen mindegy. Talán nem érted hogyan működik?
De mégis miféle értelmes válaszokat hiányolsz ? Mondjuk azt hogy igen igazad van ,nincs idődilatáció, Einstein tévedett és amblokk minden szar ami le van írva de amit te mondasz az helyes? Hát erre ne is számíts ,nyomasd tovább a stand up odat ,most kíváncsi leszek hogy fogod átkötni ezt a Farraday motrot a relativitás elméletéhez ,vajon mi fog ebből kisülni izgatottan várom
Itt mindenki hülye, csak te vagy helikopter. Szerintem keress magadnak valami melegebb égtájat.
Nem kellett sokáig izgulnod remélem Pont ide akartam kilyukadni:Faraday korong. Mihez képest gyorsul?Hol az állórész amihez "viszonyítva" valamilyen erő gyorsítja?Hová tűnik ebben a konkrét esetben a "relativitás?
Nem kell nekem hogy mindenáron igazam legyen,csak egyszerűen a valóság megismerésére törekszem,ami annyira egyértelmű és vitathatatlan,hogy mindenki számára egyértelműnek KELL hogy legyen.
Na látod?Semmi értelmes hozzászólást nem találtam tőled:CSAK sértegetést...Nem szeretnék veled beszélgetni,ugye megérted.
Egyre erősebb a gyanúm, hogy egy kis taknyos vagy, aki éppen megbukott a kilencedikes fizikából és a pótvizsgán sincs más esélye, mint sírva fakadni, hátha lesz egy kegyelem kettes. Már a kérdéseid is elárulják, hogy lövésed sincs a témáról. Talán ha visszavennél a nagy arcodból és tisztességesen elmondanád, hogy hol szorít a cipő ...
Vicces . Nálad a törekvés azt jelenit hogy a kapott válaszokat elutasítod ,utána nem jársz semminek ,nem olvasol ,nem is érdekel a megoldás ,helyette a saját hülyeségedet mondogatod vissza "nincs idődilatáció,nincs hosszkontrakció, és mi vagyunk a hülyék hogy nem "kutakodunk" utána rendesen hogy neked elmondjuk . Nem érzed hogy fordítva ülsz a lovon
Rendben,akkor még ne foglalkozzunk relativisztikus fizikával.Maradjunk ennél a primitív motornál.Áruld el mester hol az állórész?Mitől forog?
Nem hinném hogy fordítva ülök,de gyanítom hogy minden fordítva van...mint ahogy mondják.Keresgélem hogy melyik a ló eleje,addíg nem ülök rá....bár tökmindegy mert a hatás ugyanaz,ugyanoda visz csak másképp kell egyensúlyozni.szpetikus30 írta: Vicces . Nálad a törekvés azt jelenit hogy a kapott válaszokat elutasítod ,utána nem jársz semminek ,nem olvasol ,nem is érdekel a megoldás ,helyette a saját hülyeségedet mondogatod vissza "nincs idődilatáció,nincs hosszkontrakció, és mi vagyunk a hülyék hogy nem "kutakodunk" utána rendesen hogy neked elmondjuk . Nem érzed hogy fordítva ülsz a lovon
Állórész a mágnes ,forgórész a tárcsa ,de meg is fordíthatod mert relatív hogy kinek mi áll. Ugyan attól forog amitől az összes többi motor ,elektromágneses indukció elvén . Az áram haladása közben a vezető körül egy abszolút irányultságú mágneses teret kelt ,ez találkozik az állandó vagy elektromágnes tekercs (állórész) mágneses terével . Kialakítástól függően vagy jobbra vagy balra forog a tárcsa miközben a mágneses terek taszítják vagy vonzzák egymást folyamatosan.
Mostanában nem kellett utána járnom különösebben semminek mert nem volt olyan kérdés amit fejből ne tudnék de ha feldobsz egy olyan kérdést amit nem tudok én is a neten fogok utána olvasni ,részben wikit is használni fogom de nem kizárólag. Ezeket inkább magadtól kérdezd mert te nem tudsz ilyen alap dolgokat hogy működik egy villany motor.
Gondolod, hogy érti? Szerintem nem, mert a felfogóképessége kívánnivalókat hagy maga után. A Faraday - korongról, s általában az elektromágnesen indukcióról és a gyakorlati alkalmazásáról bőven van anyag az interneten, de őkelme arra is lusta, hogy utána nézzen.
Nem.Itt indukció nincs.Ha csak forgórész van és az elektromosan vezető mágnesből van akkor is forog.A mágnesnek ehhez nem sok köze van.szpetikus30 írta: Állórész a mágnes ,forgórész a tárcsa ,de meg is fordíthatod mert relatív hogy kinek mi áll. Ugyan attól forog amitől az összes többi motor ,elektromágneses indukció elvén . Az áram haladása közben a vezető körül egy abszolút irányultságú mágneses teret kelt ,ez találkozik az állandó vagy elektromágnes tekercs (állórész) mágneses terével . Kialakítástól függően vagy jobbra vagy balra forog a tárcsa miközben a mágneses terek taszítják vagy vonzzák egymást folyamatosan.
Ez nem egy primitív motor,és nem egy"primitív"egyenáramú generátor.Meg nem értett felfedezés ami kb a XVIII.században keletkezett.
Egészen jó ez az ezofizika.
Az, hogy te nem érted Faraday - korongot, az egészen természetes, hiszen fizikából nem tudsz semmit, de még van esélyed, Hozzá fogsz tanulni és menni fog. Vagy nem.
Csak forgórészű motor? Rajzold már le vagy küldj egy linket ,én is szeretnék látni ilyet, és mi köze van ennek a Faraday motorhoz ?
Ezt kifejthetnéd egy kicsit bővebben, mert meglepő és forradalmi elképzelés.idegen írta:Az elektromos áram tömegének centrifugális ereje hajtja a Faraday korongot.
Lehet hogy másról beszélünk?
Nincs ebben semmi forradalmi hacsak az nem hogy Faraday felfedezte és azóta sem tudta senki megmagyarázni,hogy MIÉRT megy,MITŐL forog?
Ezen már túlvagyok,mint sufnifizikus...ezért ezt már biztosan tudom,sőt azt is hogy miért nem így működnek a"mai" motorok.
Biztos vagy ebben?...hát jó legyen úgy!Ha ebben a században felfedez valaki valamit ami működik,de senki nem érti hogy miért,akkor kb 2-300 évet kell várni hogy valaki megértse?
Eltekintve a hozzá vezető vezetékektől, amelyek állnak.
Már hogy a fenébe ne tudná... teljesen elemi fizika.
Igen ráleltem és ott van álló mágnes és forgó tárcsa . Jó lenne ha tisztáznád egyáltalán mi a francról beszélsz ,egy linket dobjál honnan veszed ezeket a hülyeségeket hogy csak állórész és magától forog de nem tudja senki miért ...
Akkor a hozzá vezető vezetékekhez képest alakul ki forgatónyomaték?
Ez az elemi fizika érdekes...leírod mi hajtja?
Azt mondtam volna hogy magától forog?Valamit félreolvastál...vagy nem olvasol csak írsz?
Valamit nagyon félreértesz.Lenz törvényhez ennek semmi köze.szpetikus30 írta: Szerencsétlen elektromágnesről még nem hallottál ? Ha feltekersz egy drótot (tekercs) az az áram irányának függvényében egy É D i mágnesnek felel meg .
Képzeld el hogy az alumínium lap közt egy egy tekercs van és jól figyeld mit mond a bácsi https://youtu.be/EfMRjqX55wI
A "Lorenz" erőnek sincs.Lenz és Lorenz ugyanaz másképp tálalva...mint ahogy Faraday korong és Barlow kerék.http://www.bgrg.hu/Files/fiz/FizikaWebl ... arlow.html
Érdekes csak nem egészen jó magyarázat arra a kérdésre,hogy milyen erő hajtja pl:a videóban felfüggesztett mágnest.(mert nem a dróthoz képest forog és nem is mágneses hatás az ami hajtja.
Dehogynem a dróthoz képest forog. Miért, szerint a drót forog a mágnessel együtt? Nézd csak meg jobban.
Dróthoz képest...igen,de nem a dróthoz képest keletkezik a forgatónyomaték.A mágnes által görbített pálya az ami hajtja.
Nézd csak meg, itt a mágnes áll, a drót forog:
Ez más hatás,de szerepel benne a mágnes közepétől a széléig terjedő görbület amit a mágnes hoz létre és körbe-körbe/mint "folytonos kommutátor"-ként létrehozva a mágneses állórészt/ mindig egy ponton érinti a drót a mágnest.Itt ez forgatja és valóban "mágneses" erővel mint álló és forgórész.Szilágyi András írta: idegen írta:
Hozzászólás forrása Dróthoz képest...igen,de nem a dróthoz képest keletkezik a forgatónyomaték.A mágnes által görbített pálya az ami hajtja.
Nézd csak meg, itt a mágnes áll, a drót forog:
Mindig az áramkör két része fordul el egymáshoz képest. Az, hogy melyik áll, melyik forog, az mindegy.
Fogalmam sincs, hogy miféle "görbületekről" beszélsz.idegen írta: Ez más hatás,de szerepel benne a mágnes közepétől a széléig terjedő görbület amit a mágnes hoz létre és körbe-körbe/mint "folytonos kommutátor"-ként létrehozva a mágneses állórészt/ mindig egy ponton érinti a drót a mágnest.Itt ez forgatja és valóban "mágneses" erővel mint álló és forgórész.
Mágnes nélkül,ha a tárcsa széle és közepe közötti "görbületek"mechanikailag fixen vannak elkészítve akkor is a mágneses hatás miatt forog?
Végre találtam egy linket: https://www.youtube.com/watch?v=pgLzhAEWxJg
És mi a jelentősége ezeknek a kivágott hézagoknak? Anélkül is forog a korong.idegen írta: Végre találtam egy linket: https://www.youtube.com/watch?v=pgLzhAEWxJg
Ez az a görbület és látom már mások is megcsinálták....én már régen kidobtam,bár egy kicsit más kinézetű volt.
Szerintem csökkenti az örvényáramból adódó veszteséget, így gyorsabban forog.Szilágyi András írta: És mi a jelentősége ezeknek a kivágott hézagoknak? Anélkül is forog a korong.
Ha mágnes nélkül is forog?...hát akkor talán pont ez a "jelentősége".
Lehet hogy azt hiszi az ürge!Állandó mágnes nélkül mi mást hinne?Az érintőirányú komponens más mint a lorentz erő.
Persze, 1:19-kor mutat egy másikat, és mondja, hogy egy ugyanilyen mágnes van az alumínium állványba beépítve.
Igen, ismert konstrukció, igen alacsony hatékonyságú.idegen írta: Itt egy másik,ami ugyan teljesen más,de váltóval megy és arra forog amerre épp meglöki az ember.
https://www.youtube.com/watch?v=i7LOF1GZpdo